مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی فارس گفت: جامعه ما نیاز به آموزش های فرهنگی در خصوص شغل دارد چرا که برخی ها فقط شغل را در میز اداری می بینند در حالیکه شریف بودن شغل مهم است نه نحوه انجام آن.
کد خبر: ۷۶۶۷۵۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶ 29 July 2019

به گزارش تابناک فارس: سهراب مختاری گفت: با اشاره به اینکه نرخ بیکاری فارغ التحصیلان در فارس ۱۵ و سه دهم درصد بوده و این درحالی است که این رقم در کشور بیش از ۱۸ درصد است، گفت: متاسفانه ارتباط بین فارغ التحصیلان دانشگاهی با صنعت وجود ندارد.

البته دیگر همه می دانند که آمارهای مربوط به اشتغال کاملا غیرواقعی هستند و معیار های شغل چقدر مسخره است.حتی اگر فرض کنیم آمار درست است باید خدمت جناب مختاری گفت که بسیاری از فارغ التحصیلانی که آمار اشتغالشان را به شما داده اند در تاکسی اینترنتی ها و املاکی ها و سوپرمارکت ها و بوتیک ها و دیگر جاهای بی ربط به تحصیلاتشان مشغول هستند و گویی فقط عمرشان را در دانشگاه تلف کرده اند.

وی با اشاره به اینکه در سال 97 تعداد 19 هزار و 403 نفر به کاریابی ها به عنوان فرصت شغلی مراجعه کردند که 20 هزار و 102 نفر نیروی آماده به کار به آنان معرفی شد، اظهارداشت: از این میان تنها پنج هزار و 365 نفر نظر کارفرما را جلب کردند و این نشان می دهد که لازم است کسب مهارت را دنبال کنیم.

این مقام مسئول با یادآوری این مطلب که جامعه ما نیاز به آموزش های فرهنگی در خصوص شغل دارد چرا که شغل شریف بودن آن مهم است نه نحوه انجام آن، برخی ها فقط شغل را در میز اداری می بینند، اظهارداشت: نهضت مهارت آموزی باید توسط دولت دنبال شود که از این رو 28 هزار و 469 نفر در دوره های کارورزی شرکت کردند و از آن میزان هفت هزار و 968 هزار نفر مورد استقبال کارفرمایان قرار گرفتند و 2 هزار و 56 کارگاه برای کارورزی اعلام آمادگی کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار