معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه آمار دقیقی از افزایش پلاک مخدوشی‌های پایتخت ندارم تاکیدکرد: جلوگیری از مخدوش کردن پلاک و برخورد با این پدیده از وظایف پلیس به شمار می‌رود که اقداماتی نیز با جدیت آغاز کرده است.
کد خبر: ۷۶۶۹۶۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷ 29 July 2019

به گزارش تابناک تهران؛ محسن پورسیدآقایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این باره از شنبه هفته جاری پلیس راهور تهران بزرگ با جدیت طرح مبارزه با پلاک های مخدوش را آغاز کرده و روزانه ٢۵٠ تا ٣٠٠ خودرو نیز توقیف شده است.

پورسیدآقایی در پاسخ به این سوال که آیا اعلام پلیس در خصوص افزایش پلاک مخدوشی با اجرای طرح «کنترل آلودگی هوا» درست است نیز گفت: در این خصوص آماری ندارم و نمی‌توانم آنرا رد یا قبول کنم اما می‌توان حدس زد که ممکن است مردم در ابتدا تخلف بیشتری انجام دهند.

معاون شهردار تهران در عین حال تصریح کرد: شهروندان به مرور متوجه می‌شوند پوشاندن پلاک دیگر فایده‌ای ندارد چون دوربین‌های داخل و خروجی طرح نصب شده است و آنها نیز توانایی ثبت تخلف متخلفان را دارند.

برخی شهروندان برای ورود غیرمجاز به محدوده های ترافیکی تهران اقدام به پوشاندن پلاک خودرو بوسیله پارچه یا هر شیء دیگری می‌کنند.

برخی نیز اقدام به دستکاری در اعداد پلاک یا مخدوش کردن آن می‌کنند که طبق قانون علاوه بر جریمه، مشمول حبس نیز می‌شود.

اعلام پلیس از افزایش پلاک مخدوشی‌ها

این درحالی است که رئیس پلیس پایتخت روز گذشته به خبرنگار ایرنا گفته بود که با اجرای محدوده طرح کنترل آلودگی هوا(رینگ دوم طرح ترافیک) که حدود ۱۳ تا ۱۵ درصد از فضای شهر تهران را در بر می‌گیرد تعداد پدیده پلاک مخدوشی‌ها و پشت شیشه گذاشتن پلاک افزایش پیدا کرده است.

سردار حسین رحیمی ادامه داد: پلیس در این زمینه بلافاصله برخورد و طرح‌های خود را آغاز کرد و در دو یا سه روز اول اجرای طرح بیش از ۶۰۰ خودرو که پلاک خود را مخدوش یا آن را پشت شیشه گذاشته بودند، توقیف کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا با پلاک مخدوشی‌ها به میزان مناسب برخورد می‌شود، زیرا برخی شهروندان از برخورد نکردن با همه این افراد ومتخلفان گلایه دارند، اظهارداشت: شاید در یک نقطه که مامور پلیس نباشد تخلفی انجام می شود اما پلیس با قدرت و به ویژه در محورها و محله های اصلی با متخلفان برخورد می‌کند.

رحیمی در عین حال از اجرای برخی محدودیت های ترافیکی برای کاهش ترافیک و آلودگی هوای پایتخت دفاع کرد.

به گزارش ایرنا، یکم تیر امسال بود که اجرای طرح زوج یا فرد متوقف و طرحی موسوم به «کنترل آلودگی هوا» یا رینگ دوم طرح ترافیک اصلی در همان محدوده زوج یا فرد سابق در حال اجراست.

در طرح جدید عادت ۱۴ ساله پایتخت‌نشینان به تبعیت از تردد در محدوده مرکزی شهر براساس شماره پلاک خودرو ترک شد و حالا شهروندان می توانند بدون توجه به شماره راست پلاک خودروشان ۲۰ روز به صورت رایگان در هر فصل وارد محدوده سابق زوج و فرد شوند.

در خصوص مختصات این طرح می توان گفت که طرح کنترل آلودگی هوا از شمال به بزرگراه همت، از شرق به بزرگراه امام علی، از جنوب به بزرگراه بعثت و از غرب به بزرگراه‌های نواب و چمران محدود است و زمان اجرای آن نیز ساعت ۶:۳۰ تا ۱۹ شنبه تا چهارشنبه و ۶:۳۰ تا ۱۳ پنجشنبه ها است.

افرادی که در هر فصل قصد ورود بیشتر از ۲۰ روز را به محدوده طرح کنترل آلودگی هوا دارند برای آنکه جریمه نشوند باید هزینه ورود به محدوده ( نصف هزینه طرح ترافیک اصلی) را بپردازند؛ البته خودروهای دارای معاینه فنی برتر و ساکنان این محدوده از تخفیف هایی برخوردار می شوند.

همچنین مالکان تمامی خودروها اعم از پلاک تهران یا شهرستان برای استفاده از این تسهیلات باید وارد سامانه تهران من شوند و مشخصات خود و خودرو را ثبت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار