مدیرکل بازرسی آذربایجان‌غربی از شناسایی 11 هزار و 483 بنای غیرمجاز در حرایم و بسترهای رودخانه‌های استان خبر داد و گفت: تمامی این ساخت و سازها توسط نماینده سازمان آب منطقه‌ای استان تایید شده و در برخی موارد عمر آنها به بیش از 30 سال می‌رسد.
کد خبر: ۷۶۷۱۳۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۲ 29 July 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی محمودرضا مهرورز در جلسه شورای حفاظت از بیت‌المال آذربایجان‌غربی که در محل دادگستری کل استان برگزار شد، با بیان اینکه 11 هزار و 483 بنای غیرمجاز ساخته شده در مسیر حرایم و بسترهای رودخانه‌های استان شناسایی شده و به تایید نماینده سازمان آب منطقه‌ای رسیده است، اظهار کرد: این ساخت و سازهای غیرمجاز در طول سالیان متمادی اتفاق افتاده‌اند که در برخی موارد عمر آنها بیش از 30 سال است.

وی با اشاره به ابلاغیه بازرسی در خصوص اقدامات لازم برای پیشگیری و مبارزه با سیل اذعان کرد: از اردیبهشت ماه امسال تاکنون اقدامات بیش از 25 اداره و سازمان دولتی مورد بازرسی قرار گرفته و بیش از 90 درصد بازرسی‌ها در حوزه ساخت و سازهای غیرمجاز و تعرضات اراضی نیز صورت گرفته است.

مدیرکل بازرسی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه مطالعات حفظ حرایم و بستر در یک هزار 605 کیلومتر از مسیر رودخانه‌های استان انجام شده است، افزود: امیدواریم مطالعات بیش از 603 کیلیومتر از مسیر رودخانه‌های استان نیز با پیگیری‌های استاندار و تخصیص اعتبارات لازم سریع‌تر انجام شود تا در نقاطی که تخلفی صورت گرفته، برخوردهای لازم صورت گیرد.

وی همچنین از ساخت و ساز غیرمجاز 500 واحد مسکونی در حریم رودخانه ارس در سال‌های گذشته خبر داد و گفت: 11 مورد از این واحدها ساختمان‌های دولتی را شامل می‌شوند که همه 500 واحد باید با پیگیری و اتخاذ تصمیمات لازم جابجا شده و به محیطی امن انتقال داده شوند تا در صورت بروز سیلاب خطرات جانی کسی را تهدید نکند.

مهرورز از عملکرد نامطلوب کمیسیون ماده 99 در خصوص پیشگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در محدوده خارج از شهرهای استان نیز انتقاد و خاطر نشان کرد: باید از ظرفیت قانونی این کمیسیون نیز به شکل بهتری استفاده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار