فرماندار قرچک گفت: وضعیت آب و هوا و خاک شهرستان، شرایط مناسبی برای توسعه کشت پسته را دارد و می تواند بسیاری از محدودیت های منابع آبی را نیز برطرف کند.
کد خبر: ۷۶۹۰۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲ 05 August 2019

به گزارش تابناک تهران، بهمن خطیبی روز یکشنبه در جریان بازدید از نخستین باغ پسته شهرستان قرچک گفت: پسته گیاهی است که به آب کمتری نیاز دارد، در برابر املاح آب مقاوم است و از نظر درآمد پایدار، صرفه اقتصادی زیادی به دلیل ارزش افزوده دارد.
وی افزود: کشاورزان می توانند به دلیل خشک بودن منطقه و نیز دسترسی سخت تر به آب، اقدام به کشت محصول پسته کنند و مسئولان شهرستان نیز از کشت این درخت حمایت می کنند.
وی اظهار داشت: باتوجه به وضعیت آبی شهرستان و محدودیت های که از نظر کشت محصولات آب‌بر وجود دارد، لازم است تا کشاورزان از روش های کشت های سنتی و بدون برنامه به روش های نوین روی آورده و تغییر نوع و محصولات کشاورزی را در دستور کار قرار دهند.
خطیبی گفت: فرمانداری و مدیریت جهاد کشاورزی ضمن حمایت از پسته کاران، شرایط را برای استفاده از تسهیلات بانکی تغییر شیوه های آبیاری که دولت در اختیار کشاورزان قرار داده، فراهم می کند.
نخسین باغ پسته شهرستان قرچک به مساحت ۱۳۵ هکتار از ۶۰ هزار اصله درخت تشکیل شده و برای ۲۰ نفر به صورت مستقیم و ۵۰ نفر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار