فرماندار شهرستان شمیرانات ضمن تأکید بر بازگشایی محور شمشک - دیزین گفت: مسدود شدن این جاده منجر به کاهش درآمد بسیاری از شهروندان منطقه شده و با بازگشایی آن تأثیر مستقیم بر اشتغال اهالی شمیرانات و کرج خواهیم داشت.
کد خبر: ۷۶۹۴۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰ 06 August 2019

به گزارش تابناک تهران، سیاوش شهریور عصر دوشنبه در جلسه بررسی مشکلات جاده شمشک - دیزین که با حضور فرماندار شهرستان کرج در محل فرمانداری شمیرانات برگزار شد افزود: بازگشایی مسیر شمشک - دیزین منجر به کاهش ترافیک اتوبان های تهران - کرج می شود و راه مسافران را کوتاه می کند.

به گزارش ایرنا هفته قبل وزیر راه و شهرسازی از جاده شمشک - دیزین بازدید کرد و تأکید وی بر بازگشایی فوری این مسیر منجر شد تا عصر امروز (دوشنبه) فرماندار شمیرانات خطاب به راهداری شهرستان دستور دهد این مسیر باید طی ۲۰ روز آینده تثبیت، تعمیر و بازگشایی شود.

شهریور اظهارداشت: با توجه به دستور وزیر راه و شهرسازی و مسابقات جهانی اسکی روی چمن که اواخر ماه جاری آغاز می شود، راهداری شمیرانات باید با همکاری بهره بردار پیست اسکی دیزین، شهرداری شمشک و دیگر ذینفعان سریعاً نسبت به ایمن سازی و بازگشایی این مسیر اقدام کند.

فرماندار ویژه شهرستان کرج و معاون استاندار البرز نیز در این جلسه اذعان داشت: این مسیر استراتژیک است و بازگشایی محور جدید تهران - شمال و امتداد اتوبان همت تا کرج هم از تأثیر مثبت آن کم نمی کند.

غفور قاسم پور اعلام کرد: برآورد پیمانکار قبلی برای تعمیر ۲ کیلومتر از این جاده رانشی ۲۶ میلیارد تومان بود که به دستور وزیر این پیمانکار به دلیل قابل توجیه نبودن رقم خلع ید شده و پیمانکار جدید در حال بررسی پروژه است.

وی اظهار داشت: بازگشایی مسیر شمشک - دیزین مورد تأکید استاندار البرز قرار دارد و امید است با توجه به دستور مقامات استانی و ملی اعتبارات مورد نیاز تأمین و به زودی شاهد ایمن سازی و باز شدن این جاده باشیم.

بخشدار آسارا از توابع شهرستان کرج نیز تصریح کرد: انسداد مسیر مذکور شرایط اقتصادی روستائیان، مجموعه های تفریحی - ورزشی، هتل ها و ... را تحت تأثیر قرار داده و مردم از این نقص ناراضی هستند.

صادق کمالی افزود: با توجه به شرایط منطقه و فوریت دستور بازگشایی احتمال تغییر مسیر در برخی از نقاط جاده هست  که این طرح در دست مطالعه کارشناسان فنی و پیمانکار فعلی قرار دارد؛ این اقدام منجر به کاهش هزینه و تسریع عملیات نیز خواهد شد.

شهریار افشار، بهره بردار پیست اسکی دیزین نیز در این نشست همکاری خود با دستگاه های دولتی را اعلام کرد و گفت: پیست دیزین مجموعه بین المللی است و هر چه آبرومندانه تر مدیریت شود و به ورزشکاران خدمات ارائه دهد، آبروی نظام مقدس جمهوری اسلامی حفظ می شود.

محور شمشک - دیزین یکی از محورهای مواصلاتی استان تهران و البرز است که به علت کوتاهی مسیر در صورت عدم انسداد مورد استقبال بسیاری از مسافران و اسکی سواران قرار می گیرد. این مسیر ۷۰ کیلومتر است که ۲۰ کیلومتر آن در استان البرز و ۵۰ کیلومتر در استان تهران قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار