مدیرکل بنیاد قزوین:
مسوولیت مدیران استان قزوین در معرفی و تبیین سیره‌ی شهید سرلشکر خلبان عباس بابایی و شهید حسین لشگری، سیدالاسرای ایران اسلامی، سنگین است و بایستی در این راستا گام‌های جدی‌تری برداشته شود.
کد خبر: ۷۶۹۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳ 07 August 2019

مسوولیت مدیران قزوین در معرفی شهیدان بابایی و لشگری، سنگین است به گزارش تابناک قزوین،غلامرضا حقایق‌پور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین  گفت: یکی از افتخارات بزرگ مردم قزوین این می‌باشد که مهد پرورش شهدایی همچون عباس بابایی و حسین لشگری بوده که آوازه‌ی آن، نه تنها در کشور بلکه در سطح جهان پیچیده است.
وی گفت: با توجه به شخصیت ملی و اثرگذار شهیدان بابایی و لشگری می‌طلبد مسوولان کشوری، بویژه مدیران استانی اهتمام ویژه در معرفی و تبیین ابعاد مختلف زندگی این شهدا داشته باشند.
حقایق‌پور افزود: البته تاکنون اقداماتی در معرفی سیره‌ی شهید عباس بابایی مانند تولید و پخش سریال شوق پرواز انجام شده ولی در خصوص شهید حسین لشگری همین کار حداقلی نیز صورت نگرفته به همین دلیل باید مسوولان با تخصیص اعتبارات مناسب در جهت تولید فیلم و مستند از زوایای مختلف زندگی این شهدای بزرگوار اقدام کنند.
این مسوول افزود: در این راستا مسوولیت مدیران استان قزوین سنگین است و باید با یکپارچگی و همدلی فعالیت‌های ترویجی مناسبی در قالب تولیدات فرهنگی و هنری، اعم از فیلم، مستند، تولیدات چند رسانه‌ای و کتاب در شناساندن سیره‌ی شهدای یاد شده به مردم شهر و کشورمان انجام دهند.
وی با بیان اینکه تاکنون قزوین حق شهدای ملی شهر خود را ادا نکرده است، گفت: اگر بتوانیم با همکاری مسوولان ارشد استانی و نهادهای دیگر فیلم‌هایی در معرفی این شهدا تولید کنیم توانستیم تا حدودی حق‌شان را ادا کنیم.
شهید بابایی خدمات بی‌نظیری به نظام ارایه کرد
حقایق‌پور با اشاره به اینکه شهید بابایی خدمات بی‌نظیری به نظام جمهوری اسلامی به‌ویژه طی هشت سال دفاع مقدس ارایه کرده است، گفت: این شهید بزرگوار بیشتر از آنچه حرف بزند مرد عمل بود و با روحیه‌ی ایثار، ازخودگذشتگی و فداکاری‌ای که داشت در دل مردم جا گرفت.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: مردم شهید بابایی را بیشتر با وجهه‌ی اخلاقی، انسانی، مردمی و بسیجی بودن و خدمات ایشان در دوران جوانی و نوجوانی دبیرستان و دانشگاه می‌شناسند.
وی ادامه داد: ولی شهید بابایی در مسایل فنی و تخصصی نیز برجسته بوده به طوری که در عملیات‌های مختلف به‌ویژه والفجر 8، ایده‌ای که ایشان مطرح و اجرایی کردند نیروی هوایی عراق را زمین‌گیر کرد.
حقایق‌پور گفت: شهید بابایی به راحتی می‌توانست برای خودش زندگی خوبی فراهم کند ولی از همه تعلقات دنیوی گذشت زیرا آرمان و هدف والاتری که لقای پروردگار بود، داشت، خداوند نیز اجرش را در بهترین روز که عید قربان بود، با شهادتش داد و به مهمانی‌اش پذیرفت.
شهید لشگری صبر را معنا کردند
این مسوول به سیره‌ی شهید حسین لشگری اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری به ایشان لقب سیدالاسرا را دادند که نشاندهنده‌ی بیشترین دوران اسارت ایشان بین رزمندگان و صبر و مقاومت این شهید بزرگوار در سیاه چال‌های صدام بعثی است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: رژیم صدام با فشار، تهدید و شکنجه تلاش بسیاری کرد تا شهید لشگری را وادار کند حرف‌هایی بزند که به عنوان سند تجاوز ایران مطرح شود ولی این شهید بزرگوار صبر و مقاومت کرد و تن به این کار نداد.
وی با بیان اینکه شهید لشگری صبر را به معنی واقعی کلمه معنا کردند، گفت: این شهید پای اسلام و انقلاب در سخت‌ترین شرایط ایستاد و 18 سال اسارت در زندان‌های خارج از وطن و سیاه چال‌های صدام و شکنجه‌های روحی و جسمی را تحمل کرد ولی تن به ذلت نداد.
حقایق‌پور با بیان اینکه شهید لشگری و بابایی الگوهای بی‌نظیری برای مسوولان و مردم، بویژه نسل جوان هستند، افزود: اگر آنها از سیره و منش این شهدا درس بگیرند دیگر شاهد مشکلاتی از جمله فسادهای اقتصادی و آسیب‌های اجتماعی در جامعه نخواهیم بود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در پایان از مسوولان و عموم مردم شهیدپرور دعوت کرد تا در یادواره شهیدان سرلشکر خلبان عباس بابایی و سیدالاسرا سرلشکر خلبان حسین لشگری که روز پنج‌شنبه 17 مرداد ماه سال‌جاری از ساعت 17:30 تا 19 در حسینیه امامزاده‌حسین(ع) برگزار می‌شود، شرکت کنند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار