انتقاد عضواتاق بازرگانی ایران از خصولتی ها ؛
کد خبر: ۷۶۹۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰ 07 August 2019

عضواتاق بازرگانی ایران، خصولتی ها و واگذاری های غیرکارشناسی شرکت های دولتی را دغدغه مهم بخش اقتصادی بیان کرد.

عبدالله مهاجر صبح سه شنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به اقدامات اتاق بازرگانی برای رونق تولید و حمایت از بنگاه های اقتصادی اظهار داشت: از نظر اقتصادی شرایط خوبی را نداریم و با این وجود باید برای حمایت از بخش خصوصی و تولید تلاش داشته باشیم.
ربیس اتاق بازرگانی مازندران با بیان اینکه با خودتحریمی مواجه هستیم و تحریم های خارجی چندان اثربخش نیست به نقش موثر اتاق بازرگانی، کشاورزی، صنعت و معدن و اصناف در جامعه اشاره کرد و افزود: اتاق بازرگانی به عنوان نماینده بخش خصوصی است و باید مسائل بخش خصوصی و تولید را مطالبه کنیم.
عضو اتاق بازرگانی ایران با عنوان اینکه خصولتی ها از مشکلات به شمار می روند گفت: واگذاری برخی شرکت های دولتی و برخوردار و ورشکستی آنان پس از واگذاری نشان می دهد که این مسیر واگذاری ها اشتباه بوده است.
این مقام مسوول به فلسفه شورای گفتگوی بخش دولتی و خصوصی اشاره کرد و افزود: قانون گذار به درستی شورای گفتگو را طراحی کرده است ولی در اجرای مصوبات آن به درستی عمل نشده است.
رئیس اتاق بازرگانی مازندران ادامه داد: اینکه مصوبه ای داشته باشیم و اجرا و عمل نشود مطابق قانون نیست و وظیفه اتاق بازرگانی در شورای گفتگو و بهبود فضای کسب و کار به عنوان مشاور دو قوا است.
عضو شورای اداری استانداری درباره صادرات با اظهار اینکه در این بخش نباید به دنبال متهم باشیم بلکه باید موانع فراروی را رفع کنیم افزود: سرمایه گذار در صادرات در پی سود خواهد بود و این مسئله امری عقلایی است.
این مقام مسوول با بیان اینکه ۸۰ درصد حوزه اقتصادی در اختیار دولت است تصریح کرد: دولت باید از تصدی گری دست بردارد و به بخش خصوصی میدان دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار