عید قربان
تابناک مرکزی - ۴۴ گروه ثابت و سیار نظارتی وظیفه بازرسی بهداشتی و ذبح شرعی در مکان‌های مجاز عرضه دام زنده در استان مرکزی را برای عید قربان برعهده دارند
کد خبر: ۷۷۰۴۵۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰ 10 August 2019

۴۴ گروه نظارتی ذبح شرعی در استان مرکزی را برای عید قربان برعهده دارند

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی روز شنبه در جمع خبرنگاران گفت: ناظران ذبح شرعی برای بازرسی و نظارت بهداشتی و شرعی بر دام‌های قربانی در روز عید قربان از ساعت هفت صبح تا ۱۳ ظهر در محل کشتارگاه‌های دام استان مستقر و وظیفه خدمت رسانی به مردم استان را برعهده دارند.
دکتر «محسن شانقی» افزود: این گروه‌ها متشکل از ۷۱ نفر دامپزشکی، بازرس بهداشت گوشت و ناظر ذبح شرعی کنترل و نظارت بهداشتی و شرعی دام‌های قربانی روز عید قربان در مرکز استان مرکزی و شهرستان‌های تابعه تمامی خدمات بهداشتی و شرعی را به صورت رایگان به مردم ارایه می‌کنند.

وی ادامه داد: محل استقرار گروه‌های ثابت ناظر شرعی در میادین دام، کشتارگاه ها، شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌ها است و گروه‌های سیار نیز به نقاط مختلف سرکشی دارند.
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی افزود: با توجه به احتمال انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از جمله تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو (CCHF)  از دام به انسان به شهروندان توصیه می‌شود قبل از مصرف، گوشت دام‌های قربانی را  به مدت حداقل ۲۴ ساعت در دمای صفر تا چهار درجه سانتیگراد نگهداری کنند.
شانقی به شهروندان توصیه کرد: از کشتار دام‌هایی که دارای نشانه‌های درمانگاهی غیر طبیعی، آلودگی‌های انگلی خارجی و قارچی و نیز تب‌دار هستند خودداری کنند.
وی گفت: مردم می‌توانند در صورت نیاز با شماره تلفن ۱۵۱۲ (سامانه اطلاع رسانی و پاسخگویی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی) و یا شماره تلفن شبکه دامپزشکی شهرستان تماس حاصل کنند.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان، و یک هزار و ۵۳۹ روستا، دارای ۸۰۰ واحد مرغداری صنعتی، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی و ۱۹۱ واحد کارگاه پرورش آبزیان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار