نمایشگاه مروری بر آثار اسماعیل خلج هنرمند پیشکسوت عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون جمعه ۱۸ مرداد در گالری استاد ممیز خانه هنرمندان ایران افتتاح شد.
کد خبر: ۷۷۰۵۹۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷ 10 August 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک تهران به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، نمایشگاه آثار اسماعیل خلج با عنوان «سایه» مروری است بر پنج دهه فعالیت هنری اسماعیل خلج که با همکاری خانه تئاتر، خانه هنرمندان ایران و موسسه توسعه هنرهای معاصر در گالری استاد ممیز خانه هنرمندان ایران برپا شده است.

اسماعیل خلج از هنرمندان تئاتر است که به واسطه نمایشنامه‌ها و شیوه درام‌نویسی در میان علاقه‌مندان هنرهای نمایشی شناخته شده است. خلج از اوایل دهه ۵۰ فعالیت هنری خود را آغاز کرد و با نگارش و کارگردانی نمایش‌هایی همچون پاتوق، پا‌انداز و بازی در فیلم‌های سینمایی همچون رسوایی، پذیرایی ساده، سیب و سلما، بیداری رویاها و…  کارنامه هنری خود را رقم زده است. نمایشگاه «سایه» تلاشی برای به تصویر کشیدن بخش‌هایی از زندگی اسماعیل خلج است كه تاکنون کمتر به نمایش درآمده است.

اسماعیل خلج در آیین افتتاحیه این نمایشگاه گفت: از ۸ سالگی علاقه زیادی به نقاشی داشتم، کلاس سوم ابتدایی به خاطر درس «کتاب نویسی» یک جعبه مداد ۱۲ رنگ جایزه گرفتم و از ۱۰ سالگی شروع به کشیدن نقاشی کردم.

وی با اشاره به این که این اولین تجربه نمایش عمومی نقاشی‌هایش است، بیان کرد: معتقدم تا زمانی که یک کار نو و خلاقانه نداشته باشی نباید نمایشگاه برگزار کنی و من نیز به دنبال یک کار نو و خلاقانه بودم که از روی دست کسی نباشد و تفکر و ایده کار از خودم باشد. لذا در این نمایشگاه ۱۶ اثر با تکنیک رنگ و روغن ارائه کردم، برخی از آثار، سایه خودم روی گلهاست.

در برپايى اين نمايشگاه مجموعه تئاتر شهر، موزه گرافيك، استوديو كارگاه، مرتضا آكوچكيان، على بختيارى، مهردخت دارابى و فريبا سليمانى همکاری  داشته‌اند.

نمایشگاه مروری بر آثار اسماعیل خلج تا ۲۹ مرداد در گالری استاد ممیز خانه هنرمندان ایران میزبان علاقه‌مندان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار