مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از کاهش سه تا شش درجه دمای هوا در استان‌های شمالی کشور و تهران خبر داد.
کد خبر: ۷۷۰۹۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵ 11 August 2019

خنکا در راه تهران/ کاهش ۳ تا ۶ درجه‌ای دمای هوا در شمال کشور

به گزارش تابناک تهران؛ براساس آخرین مدل‌های پیش‌یابی هوا امروز (۲۰ مردادماه) با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر در استان گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و اردبیل بارش باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان این‌که در ارتفاعات شمال غرب، زاگرس مرکزی و ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان در بعد از ظهر رشد ابر، بارش پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود، اظهارکرد: فردا (۲۱ مردادماه) همین شرایط علاوه بر مناطق ذکر شده در شمال خراسان رضوی نیز انتظار می‌رود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: روز سه‌شنبه (۲۲ مردادماه) بارش پراکنده محدود به استان‌های گیلان، غرب مازندران، ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی می‌شود. طی سه روز آینده در جنوب استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و فارس و برخی مناطق هرمزگان در بعد از ظهر، رشد ابر، بارش پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه با بیان این‌که طی چهار روز آینده وزش باد شدید در شرق کشور به‌ویژه منطقه زابل سبب خیزش گرد و خاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا در این مناطق می‌شود، اظهارکرد: در روز دوشنبه و سه‌شنبه (۲۱ و ۲۲ مردادماه) وزش باد شدید با طوفان و خیزش گرد و خاک همراه می‌شود.

وی در ادامه گفت: در روز دوشنبه و سه‌شنبه (۲۱ و ۲۲ مردادماه) کاهش نسبی دما بین سه تا شش درجه برای شمال غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز، تهران، شمال سمنان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود و یکشنبه تا سه‌شنبه نیز دریای خزر و تا پنج روز آینده شرق دریای عمان مواج خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی پایتخت اظهارکرد: فردا (۲۲ مردادماه) آسمان تهران کمی ابری همراه با وزش باد و هنگام شب قسمتی ابری با احتمال وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و دمای تهران در این روز در گرمترین زمان به ۳۵ درجه سانتیگراد و در خنک‌ترین زمان به ۲۴ درجه سانتیگراد می‌رسد. آسمان پایتخت سه شنبه (۲۳ مردادماه) کمی ابری تا قسمتی ابری و وزش باد با احتمال وزش باد شدید با بیشترین و کمترین دمای ۳۳ و ۲۴ سانتیگراد خواهد بود.
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار