زعیم حوزه‌های علمیه خوزستان گفت: همه مستکبران از روز نخست علیه انقلاب دست به دست هم دادند زیرا انقلاب اسلامی طرفدار مستضعفان است و هیچ زمانی انسان مستکبر از اینکه کاری به نفع مستضعف انجام شود، رضایت ندارد.
کد خبر: ۷۷۱۱۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸ 12 August 2019

نماز عید سعید قربان صبح دوشنبه همزمان با سراسر کشور در مصلیها، مساجد و امامزاده های استان با حضور پرشور مردم مومن و ولایتمدار در نقاط مختلف خوزستان اقامه شد.پیش از نماز عید نیز دعای ندبه در شهرهای مختلف استان قرائت شد. 

به گزارش"تابناک"؛ ۱۰ ذیحجه عید قربان یکی از اعیاد بزرگ مسلمانان است . دراین روز حاجیان در مکه با تقدیم قربانی بخشی از مناسک حج را به جا می آورند.

آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری امروز در خطبه‌های نماز عید قربان با عنوان این موضوع که روز قیامت همه افراد از قربانی کردن منتفع می‌شوند، اظهار کرد: بیشتر گوشتی که در این روز قربانی  می‌شود باید سهم فقرا شود، البته می‌توان از آن عنوان هدیه به افرادی دیگر نیز استفاده کرد.

وی در ادامه به داستان حضرت ابراهیم(ع) مبنی بر وظیفه‌ای که از سوی خداوند به ایشان محول شد تا فرزند خود را قربانی کند، اشاره کرد و افزود: زمانی که آن حضرت تسلیم امر الهی شدند، کارد گردن فرزندش را نمی‌برید تا اینکه ندایی وی را از این کار نهی کرد.

زعیم حوزه های علمیه استان خوزستان با تأکید بر این موضوع که خداوند فرموده‌اند که بندگان  قطعاً امتحان می‌شوند، تصریح کرد: امیدوارم به خوبی از عهده امتحان‌های الهی برآییم و تقوا پیشه کنیم چرا که تقوای الهی یعنی ترس از خدا و به یاد خدا بودن در انجام هر کار و هنگام صحبت کردن.

موسوی جزایری با اشاره به اعیاد الهی همچون عید فطر، قربان و غدیر، یادآور شد: عید غدیر از همه این اعیاد بالاتر است زیرا عید اتصال امیرالمومنین(ع) به امامت و ولایت بر مسلمانان است. توجه داشته باشیم که سال به سال باید عید غدیر خم پررنگ‌تر شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته تنها در اهواز با کمک مؤمنین برای ۲۰۰ هزار نفر غذا پخته شد، ادامه داد: بالاترین افتخار و سند پیروزی و موفقیت ما چیزی جز ولایت امیرالمؤمنین(ع)، محبت و ارادت به حضرت فاطمه الزهرا(س)، تبعیت از ائمه اطهار و توسل به عنایات امام زمان(عج) نیست. 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با تأکید بر این موضوع که همه مستکبران از روز نخست علیه انقلاب دست به دست هم دادند، یادآور شد: انقلاب اسلامی طرفدار مستضعفان است و هیچ زمانی انسان مستکبر از اینکه کاری به نفع مستضعف انجام شود رضایت ندارد، طبیعت انقلاب به طبقه ضعیف و عدالت اجتماعی به نفع ضعفا گرایش دارد. بنابراین کسانی که روحیه مستکبری دارند از چنین انقلابی خوششان نمی‌آید.

موسوی جزایری گفت: قبل از انقلاب در سال ۵۷ در انگلیس بودیم و زمانی که از انقلاب و قیام برای عدالت صحبت می‌کردیم چهره آنها عبوس می‌شد و از کلماتی مانند عدالت خوششان نمی‌آمد که این همان روحیه استکباری است.

زعیم حوزه‌های علمیه استان خوزستان با تأکید بر این موضوع که دلیل این موفقیت‌ها، توکل به خدا و توسل به محمد و آل محمد(ص) است، اشاره کرد: پشتوانه بزرگ انقلاب، عنایت امام زمان(عج)، وجود مقدس امام رضا(ع)، ولایت علی بن ابیطالب(ع) و محبت حضرت فاطمه‌(س) است که در دل‌های مردم ما موج می‌زند. 

موسوی جزایری با بیان اینکه ریخته شدن خون‌های پاک شهدا درخت انقلاب را آبیاری کرد، عنوان کرد: هر چه بخواهند انقلاب ما را تضعیف کنند یا بشکنند، نمی‌توانند و نخواهند توانست و باید قدر انقلاب را بدانیم.

وی با تأکید بر برگزاری با شکوه‌تر و با محتواتر عیدغدیر خم، خاطرنشان کرد: نماینده ولی فقیه و امام جمعه اهواز حجت الاسلام و المسلمین موسوی‌فرد با انرژی زیاد تلاش می‌کند و باید مسئولین و مردم با وحدت و پشتیبانی از روحانیت خدمتگذار، به وی کمک کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار