نماز عید سعید قربان صبح امروز دوشنبه (۲۱ مرداد) به امامت حجت الاسلام والمسلمین «سید محمدحسن ابوترابی فرد» امام جمعه موقت تهران و با حضور گسترده شهروندان تهرانی در مصلای امام خمینی (ره) اقامه شد.
کد خبر: ۷۷۱۲۵۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳ 13 August 2019

به گزارش تابناک تهران، درب‌های مصلای بزرگ امام خمینی (ره) از ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه صبح امروز به روی نمازگزاران باز و مراسم از ساعت ۷ آغاز شد که با نزدیک شدن به ساعت ۸ صبح (زمان اقامه نماز) هر لحظه بر جمعیت نمازگزاران اضافه می شد.

در این بین حضور پرشمار نمازگزاران از هر قشر، سن و جنسی اعم از پیر و جوان و مرد و زن جلوه ی زیبا و با شکوه از عبودیت را به نمایش گذاشت.

بر اساس این گزارش ایستگاه های صلواتی در جای جای محوطه درونی مصلا برپا شده بود و با شربت و شیرینی از نمازگزاران پذیرایی می شد.

ماموران پلیس، انتظامی و راهور برای تامین امنیت مراسم و نظم بخشی به تردد و تسهیل در عبور و مرور در تمام خیابان های منتهی به مصلا حضوری فعال داشتند اما خبری از محدودیت های ترافیکی درمحدوده برگزاری نمازعید قربان نبود.

همچنین اتوبوس های شرکت واحد تهران نیز از ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه صبح از تمامی میادین اصلی شهر نمازگزاران را به مصلای منتقل می کردند.

در همین راستا شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه خدمات ویژه و استفاده از قطارهای فوق العاده در خطوط یک و ۳ که دو ایستگاه شهید بهشتی و مصلای امام خمینی (ره) در آن قرار دارند را ارائه داد.

چند صندوق صدقه و جمع آوری کمک برای مردم یمن، فلسطین و سوریه نیز در برخی نقاط مصلی تعبیه شده بود که مورد استقبال نمازگزاران نوعدوست قرار گرفت.

پایان بخش نماز عید سعید قربان امسال نیز خطبه ای بود که توسط حجت الاسلام ابوترابی فرد ایراد شد.

همچنین پس از پایان این مراسم و در محوطه مصلی بزرگ امام خمینی(ره) گروه موزیک دژبان ارتش جمهوری اسلامی ایران به نواختن چند آهنگ انقلابی پرداخت که این برنامه مورد استقبال نمازگزاران قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار