رئیس دادگستری شهرستان قدس از کاهش ۹ درصدی جرائم در سطح شهرستان قدس نسبت به سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۷۷۱۲۶۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳ 13 August 2019

به گزارش تابناک تهران،  سید آیت‌الله بنی‌هاشمی امروز در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به تلاش دستگاه قضایی در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب بر پیشگیری از جرم و تمرکز بر امور فرهنگی به صورت راهبردی اظهار داشت: نهادهای فرهنگی و رسانه‌ای باید با ارائه شعارها و بهره‌گیری از ابزارهای مختلف در راستای آگاه‌سازی مردم نسبت به قوانین و همین طور وقوع جرائم تلاش کنند.

وی با بیان اینکه خبرنگاران جسارت در دل حادثه  قرار گرفتن را دارند افزود: رسالت خبرنگاران انتقال اخبار به صورت صریح، سریع و شفاف به جامعه است و در این راه اگر تعرضی در حیطه کاری به این قشر وارد شود بدون تردید دستگاه قضایی به صورت ویژه از شما حمایت خواهد کرد.

رئیس دادگستری شهرستان قدس با تأکید بر لزوم تحقق حقوق عامه شهروندان بیان کرد: رسیدگی به حقوق عامه شهروندی در حوزه دادستان است اما تمام دستگاه قضایی شهرستان در جهت حفظ اراضی، بهسازی بافت‌های فرسوده، معادن و آلودگی‌های پیرامون آن، تحقق فضای سبز و بهسازی معابر شهری جلسات مختلفی با مسئولان مربوطه برگزار کرده که به نتیجه رسیدن آن‌ها نیاز به زمان دارد.

بنی‌هاشمی سپس با اشاره به کاهش 9 درصدی میزان وقوع جرائم نسبت به سال‌های قبل در سطح شهرستان قدس گفت: برگزاری نشست‌های محله‌محور با شهروندان در مساجد و حضور کارشناسان نیروی انتظامی و آگاه‌سازی شهروندان نسبت به جرائم فیزیکی و جرائم مجازی از جمله برنامه‌های دستگاه قضایی در جهت پیشگیری از جرم بوده است.

وی همچنین پیرامون تحقق نظام‌های مراقبتی، تنبیهی  و جایگزین کردن مجازات حبس تصریح کرد: دادگاه نیز در مقام قانون درصدد رسیدگی به جرائم طبق قانون است و نظام‌های مراقبتی نیز چند سالی است که وارد سیستم قضایی شده‌اند که برای نهادینه شدن نیازمند زمان است.

رئیس دادگستری شهرستان قدس در پایان خاطرنشان کرد: در بسیاری از جرائم با نظر قضات با صدور قرار کفالت، تعلیق تعقیب، منع تعقیب و نظام‌های نیمه آزادی از بزه‌پروری پیشگیری شده که تداوم این موضوع سبب عدم تبدیل یک متهم به یک مجرم حرفه‌ای خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار