رییس شورای شهر پردیس بر لزوم ایجاد درآمدهای پایدار در این شهر تاکید کرد و اظهار داشت: فاز هفت شهر پردیس شامل نواحی کارگاهی خرمدشت و سیاهسنگ ظرفیت های مناسبی برای درآمدزایی دارند.
کد خبر: ۷۷۱۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷ 13 August 2019

به گزارش تابناک تهران؛ حسن لاله در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص لزوم ایجاد و کسب درآمدهای پایدار شهری اظهار داشت: فاز هفت شهر پردیس شامل نواحی کارگاهی خرمدشت و سیاهسنگ از درآمدهای بالقوه پایدار شهری است زیرا ارزش افزوده مناسبی برای ساکنین شهر ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه در زمینه در آمدهای شهری نباید صرفا متکی به ساخت و ساز باشیم، خاطرنشان کرد: با توجه به داشته های گردشگری، علمی و صنعتی شهر و شهرستان پردیس باید درخصوص جذب سرمایه گذاران در راستای کسب درآمدهای پایدار شهری تلاشی مضاعف داشت.

رئیس شورای اسلامی شهر پردیس با اشاره به برخی شاخص های بالقوه این شهر و زمینه ساز برای توسعه درآمدهای پایدار افزود: نزدیکی به پایتخت، وجود مسیرهای دسترسی سریع و بدون ترافیک تا تهران، طبیعت بکر و زیبا، فعالیت بیش از چهار هزار واحد صنعتی و صنفی، وجود پارک علم و فناوری و دانشکده علوم شناختی و ... همگی می توانند به توسعه درآمدهای پایدار شهری کمکی شایان قلمداد شود. 

این مقام مسئول در ادامه تصریح کرد: خوشبختانه مقدماتی شامل اختصاص برخی اراضی به بخش خصوصی برای توسعه صنایع از سوی شورای اسلامی شهر پردیس پیگیری شده است.
اشتغال ۴۵ هزار نفر در مناطق صنعتی شهرستان

به گفته حسن لاله، نواحی کارگاهی یا به تعبیری لکه صنعتی شهر و شهرستان پردیس زمینه اشتغال ۴۵ هزار نفر را فراهم ساخته و این مهم به چرخه تولید و کارآفرینی کمک بسزایی می کند.
وی تصریح کرد: مدیریت شهری می تواند در سایه تعامل با سازمان های مرتبط نسبت به تعریف طرح‌ های توسعه‌ محور اقدام کند که علاوه بر عدم منافات با قوانین منابع طبیعی و برخورداری از پیوست های محیط زیستی، نگرانی صنعتگران برای توسعه و کارآفرینی بیشتر را برطرف سازد.

به گفته رئیس شورای اسلامی شهر پردیس، شهر به مثابه یک خانواده است و همانند یک خانواده برای تداوم حیات و استحکام بنا نیازمند وجود شریان های اقتصادی است و می توانند بخش های صنعتی و تجاری را به نان آوران این خانواده تشبیه کرد.

ایجاد بازار مبل در پردیس با جذب سرمایه گذار

این مقام مسئول با اشاره به یکی از صنایع شاخص فعال در لکه های صنعتی پردیس خاطرنشان کرد : وجود برندهای معروف و کارگاه های متعدد صنایع چوب و رشته مرتبط در نواحی کارگاهی پردیس یکی از بهترین پتانسیل های منطقه محسوب می شود که در صورت جذب سرمایه گذار، ایجاد و راه اندازی بازار مبل در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد.

رییس شورای اسلامی شهر پردیس و رئیس هیئت امنای شورای صنعتی خرمدشت عدم استقلال صنایع را بعنوان یکی از مشکلات اساسی این بخش خواند و گفت: طی ۱۲ سال تجربه کاری در زمینه خدمت به قشر زحمتکش کارگر و جامعه ارزنده تولید کننده از جمله جامعه اسلامی کارگری، خانه کارگر و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و به عنوان پل ارتباطی بین صنعتگران و مسئولین شهرستانی، استانی و کشوری همواره در بحث استقلال صنایع تلاش کردم.

مشکلات صنعتگران منطقه با برخی قوانین قدیمی

وی بیان کرد: در زمینه استقلال صنایع مشکلاتی وجود دارد زیرا یکی از قوانین صنایع، عدم استقرار در شعاع ۱۲۰ کیلومتری پایتخت است که این قانون مشکلاتی را برای صنعتگران ایجاد کرد.

حسن لاله گفت: قانون مذکور برای جمعیت زیر سه میلیون نفر تهران در سال ۴۶ وضع شده بود و در حال حاضر جمعیت استان افزایش یافته و قانون یاد شده نیازمند اصلاح و به روز رسانی است.

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین قانون سابق با توجه به اتکای کشور به درآمدهای نفتی و گاها دامپروری و کشاورزی وضع شده بود اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، رویکرد مثبتی نسبت به صنعت، تولید، استقلال و خودکفایی به وجود آمد که قانون عدم استقرار صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتری مشکلات فراوانی را برای صاحبان صنایع به عنوان صنایع مزاحم بوجود ‌آورد و پیرو این مهم، صاحبان صنایع توسط مراجع ذیصلاح بعنوان صنایع مزاحم از داخل پایتخت به منطقه سیاهسنگ، خرمدشت، کمرد، شهرک کارآفرینان سعید آباد جاجرود، بومهن و .... هدایت شدند.

وی با اشاره به برخی دیگر از مشکلات نواحی کارگاهی شهر و شهرستان پردیس اظهار داشت: از دیگر مشکلات مناطق صنعتی وجود اختلاف نظر در ساماندهی این نواحی است که بعضی از مسئولان معتقدند مناطق مذکور باید به صورت مستقل اداره و از شهرها جدا شود و گروهی از مسئولان بر این باورند که شهرک ‌های صنعتی به دلیل دریافت پایان کار، جواز کسب و پرداخت عوارض و ارزش افزوده به شهرداری ها باید از سوی مدیریت شهری مشمول دریافت خدمات باشند.

حسن لاله افزود: شهرداری پردیس پس از تشکیل در سال ۱۳۸۲ به امور عمرانی و خدماتی لکه های صنعتی ورود پیدا کرد و اقداماتی شامل زیرسازی و آسفالت، جدولگذاری، ایجاد فضای سبز و اخیرا احداث مسیر دسترسی از باغکمش به سیاهسنگ انصافاً عملکرد خوبی داشت و توقع داریم که به صنف و صنعت بیشتر رسیدگی شود.

رئیس شورای اسلامی شهر پردیس افزود: همچنین دو مقوله دیگر شامل امنیت فیزیکی منطقه به دلیل بافت و توپوگرافی آن و بحث آب شرب مشکل دیگر صاحبان صنایع در نواحی کارگاهی است.

وی بیان کرد: در نواحی کارگاهی با وجود اشتغال ۴۵ هزار کارگر و فعالیت چهار هزار و ۵۰۰ واحد صنفی و صنعتی، آب شرب وجود ندارد و آب مورد نیاز از چاه ها خریداری شده و توسط تانکر به ساکنین فروخته می شود.

حسن لاله گفت: مبلغی که اداره آبفا بابت زیرساخت‌ ها و انشعابات اعلام کرده بسیار سنگین است حال آنکه فازهای پردیس از یکدیگر منفک نیستند و فاز ۷ را نیز مانند سایر فازها باید دید و قوانینی که برای مناطق مسکونی اعمال می ‌شود در خصوص قشر صنعتگر نیز باید اجرا شود.

رئیس شورای اسلامی شهر پردیس خاطر نشان کرد: تولیدکنندگان لکه های پنج گانه شهرستان در زمینه صادرات کالا به دیگر کشورها دارای قبلیت های مناسبی هستند و به علاوه نگاه مثبتی به شهرستان دارند که این نگاه باعث اشتغالزایی و توسعه شهرستان می شود، از این رو باید به این صنعتگران توجه کرد و مشکلات آنها را به صورت اصولی حل کرد.

المان شهر پردیس در بخش جنوبی شهر تعریف می شود

رئیس شورای شهر پردیس گفت : طبق رایزنی ها   با اداره راه تصمیم گرفتیم که جاده قدیم  را در دو زون، از ابتدای پل فاز ۸ تا پل خلیج فارس و ادامه آن تا ورودی بومهن که در حوزه خدمات شهری پردیس است را تحویل و به خیابان تبدیل کنیم.

وی بیان کرد : تبدیل جاده  قدیم به خیابان ، از دو نظر قابل اهمیت است یکی اینکه بحث خطرات جاده ای  کاهش می یابد  و دیگر اینکه، شهرپردیس دیده می شود.

حسن لاله با اشاره به اینکه   در آینده  این خیابان، دروازه ورودی شهر پردیس محسوب می شود خاطر نشان کرد :  رفیوژ وسط جاده و بدنه جاده،  اصلاح هندسی  می گردد ، پیاده روسازی جاده ترمیم‌، و زیباسازی جاده نیز انجام می گیرد.

وی با اشاره به اینکه پردیس در فرعی جاده قرار گرفته است تصریح کرد : برای اینکه شهر پردیس نیز  دیده شود، المان شهری در بخش جنوبی شهر  تعریف می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار