به زودی؛
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی: سینما فرهنگ اراک به زودی بازگشایی می‌شود
کد خبر: ۷۷۱۶۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵ 14 August 2019
 

بازگشایی سینما فرهنگ اراکحجت الاسلام  دانشی گفت: این اداره کل اجازه تغییر کاربری سینما فرهنگ اراک را نمی دهد و با پیگیری هایی که برای رفع نواقص آن در دست انجام است، این مکان فرهنگی به زودی فعالیت خود را از سر می گیرد.

وی افزود: مقدمات قانونی بازگشایی سینما فرهنگ اراک و تعمیرات آن توسط مالکان  فراهم شده و  مدیر و سرمایه گذار آن باید در بازه زمانی کوتاه این مجموعه را در خور آبرو و شان اراک تعمیر کرده و زمینه فعالیت مجدد آن فراهم شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: استان مرکزی به لحاظ ساختارهای فرهنگی و هنری کمبود دارد که جبران آن ها به میزان اعتبارات موجود و مشارکت با دستگاه های خدماتی وابسته است اما در خصوص سینما فرهنگ این مکان مرکزی نوستالژیک برای اراکی ها است و به عنوان مطالبه ای جدی باید با برنامه های هدفمند در مدیریت شهری و استفاده از ظرفیت های موجود به پردیس سینمایی تبدیل شود.

 دانشی افزود: ایجاد پردیس سینمایی حق مردم کلانشهر اراک است و توقع غیرمتعارفی نیست چرا که حتی شهرداری های تابعه استان مرکزی نیز این اقدام در کارنامه خود دارند.

وی افزود: متاسفانه آمارهای حوزه سینمایی اراک نه در قیاس با شاخص های بین المللی بلکه در مقایسه با استانداردهای کشوری نیز فاصله معناداری دارد و این مهم محصول سال ها غفلت از بهبود زیرساخت های این حوزه است و ادامه این شرایط پذیرفتنی نیست.

سینما فرهنگ اراک در سال ۱۳۳۹ با نام «سینما دنیا» کار خود را آغاز کرد و در تمامی عمر ۵۹ ساله خود محملی برای حضور اهالی فرهنگ و هنر اراک بوده و مردم این شهر تولیدات متنوع سینمایی را بر پرده نمایش آن مشاهده کرده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار