شهردار منطقه ۱۰ تهران با اشاره به کمبود فضای سبز در این منطقه گفت: در حال مذاکره با آموزش و پرورش برای تهاتر باغ حکیم و تبدیل آن به فضای سبز عمومی هستیم.
کد خبر: ۷۷۲۴۱۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸ 17 August 2019

به گزارش تابناک تهران، حسین بحیرایی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این باغ به مساحت چهار هزار متر مربع واقع در ناحیه یک منطقه ۱۰ است.

وی با اشاره به پیگیری برای تملک باغ "اسلامبولچی و نظر" اظهار داشت: علت طولانی شدن روند تملک باغ نظر به دلیل کارشناسی غیر واقعی بود که مجددا درخواست قیمت گذاری کردیم.

به گفته شهردار منطقه ۱۰ تمامی این باغات در ناحیه یک منطقه است و پراکندگی مناسبی ندارد.

 وی در ادامه با بیان اینکه ۵۳ درصد منطقه ۱۰ بافت فرسوده است، ادامه داد: البته این عدد غیر از بافت ناپایدار است و تلاش کردیم رویکرد در نوسازی را به سمت سرمایه گذاران بخش خصوصی تغییر دهیم.

بحیرایی با بیان اینکه شهرداری منطقه ۱۰ در نوسازی بافت فرسوده منطقه رتبه خوبی دارد، گفت: در نظر داریم پهنه را از مسکونی به فضای سبز تغییر داده تا از جمعیت پذیری منطقه جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه در بافت فرسوده فقط به دنبال نوسازی نیستیم، بلکه به دنبال افزایش سرانه هم هستیم، تصریح کرد: در حال حاضر تراکم در منطقه بیش از ۴۰۵ نفر در هر هکتار است که این عدد ۲ برابر متوسط شهر تهران و ۴ برابر استاندارد است.

بحیرایی سرانه فضای سبز منطقه را نیز ۲.۵۸ متر مربع اعلام کرد و گفت: این منطقه از نظر فضای سبز فقیرترین منطقه است.

منطقه ۱۰ در بخش غربی شهر تهران دارای ۳ ناحیه خدمات شهری و ۱۰ محله قدیمی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار