سیامک سلطانی معتقد است: حال هواي امروز تئاتر ما زياد جالب نيست چرا كه واقعا تئاتر امروز ما نياز به حمايت دارد اما متاسفانه مظلوم واقع شده است.
کد خبر: ۷۷۲۵۶۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸ 17 August 2019

به گزارش تابناک تهران؛ نمایش آشغالمرد که در پردیس تئاتر شهرزاد به روی صحنه رفته است، فرصتی را فراهم آورد تا با سیامک سلطانی تهیه کننده و بازیگر این اثر به گفتگو بنشینیم؛ در ادامه متن کامل این گفتگو از نظرتان می‌گذرد:

۱_اقای سلطانی از نمایش آشغالمرد برامون بگید؟

نمايشنامه آشغالمرد  نمايشنامه اي سورئال بود كه فكر ميكنم يك يا دوبار روي صحنه رفته است و هر كدام از آنها شكلي متفاوت نسبت به دیگری داشته است؛ موضوع نمايشنامه در مورد روزمرگي و تنهايي و انزواي آدماي امروز ماست.

۲_ درمورد تهیه کنندگی کار برامون توضیح بدید و بگید چطور شد که تصمیم گرفتید این نمایش رو روی صحنه ببرید؟

آقاي رمضاني كارگردان كار از دوستان من بودند كه قصد ساختن يك كار خاص داشتند، وقتي نمايشنامه انتخابيشان (آشغالمرد) را برای بازی به من معرفي كردند، بعد از خواندن نمايشنامه و تقريبا ميشه گفت همزاد پنداري با متن، تصميم گرفتم اين كار را خودم توليد كنم و در كنار دوستان علاوه بر بازيگري تهيه كننده كارهم باشم.

۳_سبک نمایش آشغالمرد سورئال است و این نوع سبک مخاطبان خاص خودش را دارد، از اینکه تماشاگر نمایش را پس بزند و از آن استقبال نشود ترسی نداشتید؟

روزي كه تصميم گرفتم در اين كار بازي كنم يا حتي توليد كار را انجام بدهم، برایم مهم اين بود كه يک كار خاص را تجربه كنم. كاري كه امروز ما روي صحنه ميبريم كاري است متفاوت، به نوعی که میتوان گفت حالت كنسرت تئاتر كه امروز در تئاتر اين كشور جایش به شدت خالی است. و من خوشبختانه و يا متاسفانه از اينكه كاري را كه در سليقه‌ ام باشد را انجام دهم ترسي ندارم.

۴_ شما علاوه براینکه تهیه کننده نمایش آشغالمرد هستید، به عنوان بازیگر هم ایفای نقش میکنید، از نقشتان برایمان بگویید؟

همانطور كه توضيح دادم حرفه اصلی من بازيگري است؛ و اين كار را استثنائا و تنها به دلیل خاص بودن و همزاد پنداري و تجربه توليد كردم.

۵_  چطور شد که با این تیم جوون کار کردید؟

اين تيم جوون از هم دوره‌ای های بنده در سالهايي كه آموزش اينكارا ميديديم تشکیل شده است؛ بسيار بسيار مستعد می‌باشند و با بازيهاي درخشان خود توانستند به بهترين شكل ممكن از پس اينكار بر بيایند.

۶_ چه مقدار فکر میکنید تماشاگر بعد از دیدن نمایش آشغالمرد به فکر فرو میرود و تاثیر می‌پذیرد؟

قطعا اينكه چه مقدار يا چند درصد باشند را دقيقا نميتوان گفت اما حتي يك نفر از چند صد نفر اين كار را پس از ديدن درك كند و درباره آن فكر كند و آن را متوجه شده باشد؛ بدون شك لذت برده است.

۸_حالا و هوای این روزهای تئاتر چطور است؟

حال هواي امروز تئاتر ما زياد جالب نيست چرا كه واقعا تئاتر امروز ما نياز به حمايت دارد اما متاسفانه مظلوم واقع شده است. اميدوارم كه وضعيت به زودی زود خوب شود.

۹_ استقبال از کار چگونه بود؟

خداراشكر نسبت به وضعيتي كه در حال حاضر در تئاتر حكم فرماست مي‌توان گفت استقبال خوب بوده است

۱۲_ و حرف آخر...

و در آخر ممنون از اين مصاحبه و عواملي كه اين موقعيت را فراهم كردند و اينكه تئاتر خوب را حتما حتما ببينيم

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار