شهرداری منطقه ۲ و معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برای خرید یک رام قطار ویژه خط ۷ مترو و ۲۰ دستگاه اتوبوس برای نوسازی خط دانشگاه صنعتی شریف-میدان صنعت توافق‌نامه امضا کردند.
کد خبر: ۷۷۳۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲ 19 August 2019

به گزارش تابناک تهران از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲ تهران، رسول کشت‌پور شهردار این منطقه با بیان اینکه از سال ۹۷ تاکنون برای تکمیل خط ۷ مترو و خرید تجهیزات کنترلی، سیگنالینگ و.. بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان به مترو کمک کرده‌ایم گفت: براساس این توافق‌نامه مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان برای خرید یک رام قطار خط ۷ مترو و افزایش و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی در حد فاصل خطوط دانشگاه صنعتی شریف تا میدان صنعت هزینه می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه گسترش و توسعه خطوط حمل و نقل عمومی یکی از مهمترین دغدغه‌های مدیریت شهری است افزود: با اضافه شدن این قطار به خط ۷ مترو سر فاصله حرکت قطارها در این خط از ۱۲/۵ دقیقه به ۱۰ دقیقه کاهش می‌یابد. 

کشت‌پور خاطرنشان کرد: در صورت اضافه شدن یک رام قطار به خط ۷ مترو، هفت واگن با ظرفیت ۱۷۰ نفر ظرفیت در این خط تامین می‌شود که به طور حتم در سایر خطوط نیز تاثیر خواهد گذاشت.

شهردار منطقه ۲ با تاکید بر اینکه توسعه حمل و نقل عمومی اصلی‌ترین پاسخ به تقاضای شهروندان برای رفع مشکل آلودگی هوا و ترافیک است یادآور شد: با افزایش تعداد واگن‌ها در مترو، تجهیز و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی کمک زیادی به کاهش ترافیک و آلودگی هوا می‌شود. 

خط ۷ دارای بیشترین ایستگاه تقاطعی با شبکه مترو تهران است که از جنوب شرق تهران به سمت شمال غرب پایتخت امتداد دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار