مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با اعلام این که سرانه فرهنگی هر نفر در تهران تنها ۴۷ تومان است گفت: تهران یکی از محرومترین استان های کشور در حوزه فرهنگ است که سرانه فرهنگی آن متناسب با جمعیت انبوه ساکن در آن نیست.
کد خبر: ۷۷۳۵۰۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷ 21 August 2019

به گزارش تابناک تهران، احد جاودانی روز دوشنبه در نشست صمیمی با اصحاب فرهنگ و هنر ورامین که در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: در حوزه فرهنگ و هنر و برخورداری از زیر ساخت های این حوزه، تهران از بسیاری از استان های کشور محروم تر است با فقر شدید در حوزه زیرساخت مواجه است.
وی گفت : اعتبارات فرهنگی علاوه بر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختیار ۲۶ ارگان دیگر قرار می گیرد که نسبت به عملکردشان، پاسخگو نیز نمی باشند.
وی تأکید کرد: اگر می خواهیم از بروز جرائم و تعداد زندانی ها کاسته شود، باید به تعداد فضاهای فرهنگی افزوده شود.
جاودانی اظهار داشت : فضاهای فرهنگی، سالن های اجتماعات و اماکنی که از قابلیت اجرای برنامه های متعدد فرهنگی برخوردارند در اختیار ارگان های دولتی و غیر دولتی قرار دارد که در صورتی که به اصحاب فرهنگ و هنر اجازه استفاده از آن داده شود،بخشی از کمبودها برطرف می شود.
وی گفت: در شهرستان ورامین فضایی به عنوان گالری ده سال است که به صورت نیمه کاره رها شده که می شد طی سال های گذشته با هزینه ای اندک آن را تکمیل کرد، از مسئولان شهرستان درخواست می شود تا با مطرح شدن  این پروژه در کمیته برنامه ریزی، اعتبار لازم برای تکمیل آن در نظر گرفته شود.
عدم عضویت در خانه مطبوعات موجب سلب خبرنگاری افراد نمی شود
وی با اشاره به کارکردهای خانه مطبوعات به عنوان یک انجمن موردتأئید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت :هر چند که به خبرنگاران استان توصیه می شود که در خانه مطبوعات عضو شوند ولی عدم عضویت  خبرنگاران در این تشکل، موجب سلب خبرنگاری از آنان نمی شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران گفت: خانه مطبوعات یک تشکل صنفی رسانه ای است که اعضاء آن را خبرنگاران تشکیل می دهد ولی همچنان که یک شاعر و یا خوشنویس در صورت عدم عضویت در انجمن صنفی ، شاعر و خوشنویس باقی می ماند، خبرنگاران نیز درصورت عدم عضویت در این تشکل، در صورت فعالیت قانونی، به عنوان خبرنگار شناخته می شود.
وی با تأکید بر این که فعالیت در کانال های تلگرامی، دلیلی بر خبرنگار بودن افراد نیست اظهار داشت: به این دست از افراد که فعالیت های گسترده ای نیز در حوزه اطلاع رسانی دارند توصیه می شود برای قانونمند کردن فعالیت خود، از وزارت ارشاد مجوز راه اندازی سایت و یا پایگاه خبری دریافت نمایند.
جاودانی تصریح کرد: از نظر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، فقط سایت های مجوز دار برای شرکت در مراسم و پوشش خبری مورد تأئید می باشند.
وی از اصحاب رسانه خواست تا در انعکاس اخبار اخلاق و اصول دینی را رعایت کرده و حقیقت اخبار را منعکس نمایند.
جاودانی همچنین از صدور مجوز برای اجرای گروه های موسیقی دررستوران های سنتی استان تهران خبر داد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : دانش آموختگان موسیقی، فقط در حوزه خود می توانند جذب بازار کار شوند لذا با صدور مجوز برای فعالیت این افراد در رستوران های سنتی، می توان زمینه اشتغال این افراد را فراهم کرد که البته این مهم به هماهنگی ادارات ارشاد شهرستان های با نیروی انتظامی نیاز دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار