فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ گفت: ۴۵ باند حرفه‌ای و سابقه‌دار در سومین مرحله طرح کاشف (دستگیری مجرمان حرفه‌ای و باندی) متلاشی شد.
کد خبر: ۷۷۳۵۴۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵ 21 August 2019

به گزارش تابناک تهران، سردار حسین رحیمی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۱۸۸ نفر از سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار در قالب ۴۵ باندکه اقدام به کیف قاپی، موبایل قاپی، سرقت لوازم خودرو و زورگیری می کردند، دستگیر شدند.

وی افزود: این تعداد افراد تا شب گذشته، اعتراف به دو هزار و ۴۰۰ مورد سرقت کرده اند.

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: همچنین در این طرح یک باند سرقت مسلحانه با شش نفره که با ترفندهای مختلف از صرافی های خیابان فردوسی سرقت کرده بودند شناسایی و منهدم شد، این باند فقط در یک مورد ۱۳ هزار یورو سرقت کردند.

وی با اشاره به اجرای طرح صاعقه بیان داشت: این طرح با همکاری پلیس پیشگیری، پلیس امنیت و پلیس آگاهی صورت گرفت که در آن ۵۰۰ گروه موتوری از ماموران پلیس در مناطق جرم خیز اقدام به گشت زنی کرده و ۳۷۱ موبایل قاپ، کیف قاپ و زورگیر دستگیر کردند.

رحیمی اضافه کرد: ۷۱ نفر سارق و بقیه مظنون به سرقت بودند که به ۲۰۰ مورد قاپ زنی اعتراف کردند ضمن اینکه از این افراد ۱۲۳ مورد تلفن همراه، پنج دستگاه موتورسیکلت و ۷۱ دستگاه موتورسیکلت پلاک مخدوشی که با آن اقدام به سرقت می کردند کشف و ضبط شد.

وی از کاهش ۳۵ تا ۴۰ درصدی آمار سرقت کیف قاپی و موبایل قاپی خبر داد و گفت: طرح صاعقه دو تا سه بار در ماه اجرا شود.

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ به تحویل ۷۰ تا ۸۰ درصدی اموال مسروقه اشاره کرد و گفت: پلیس با اجرای طرح های مختلف اموال مسروقه را کشف و به صاحبان آنان تحویل داده است همچنین برخی از اموال توسط سارقان به فروش رفته که دسترسی به آنها امکان پذیر نیست.

وی با بیان اینکه ۲۰ تا ۳۰ درصد از دستگیر شده ها مالخرند، اظهارداشت: برخی از مالخرها سارق نیز هستند ضمن اینکه جرم مالخری کمتر از سرقت نیست.

رحیمی با تاکید بر اینکه در دو ماه گذشته وقوع سرقت از ۹ درصد به پنج درصد رسیده است گفت: شاهد کاهش چهاردرصدی در سرقت ها و افزایش ۱۳ درصدی در کشفیات هستیم.

وی با بیان اینکه قرارگاه مشترک مبارزه با سرقت در تهران تشکیل شده است گفت: این قرارگاه بیش از ۲ ماه است که با همکاری دادستانی و پلیس در حال بررسی موارد جرم است.

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ خاطر نشان کرد: تا کنون برخورد دستگاه قضایی با مجرمان جدیدت بیشتری یافته است و آنچه که ما انتظار داریم برخورد با افرادی است که تکرار در جرم دارند.

وی به سارقان هشدار دارد: با کسانی که امنیت مردم را دچار خدشه کنند با قاطعیت برخورد خواهیم کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار