رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل گفت: ۴۲ درصد بودجه امسال شهرداری تهران صرف کاهش ترافیک و آلودگی هوا می‌شود و در عین حال فعالیت عمرانی در شهر تعطیل نیست.
کد خبر: ۷۷۴۵۸۱
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲ 25 August 2019

به گزارش تابناک تهران، محمد علیخانی روز یکشنبه در یکصد و شصتمین جلسه علنی شورای پنجم شهر تهران در تشریح اقدامات کمیسیون متبوعش طی ۲ سال گذشت، گفت: در طی این ۲ سال ۹۴ جلسه کمیسیون برگزار و بازدیدهای مستمر از پروژه های عمرانی مناطق و معاونت عمرانی داشتیم.

وی تاکید کرد: برخلاف تبلیغات سوئی که انجام می شود شهر تعطیل نیست و صدها پروژه عمرانی در پایتخت در حال اتمام و فعال است.

به گفته علیخانی، کار شورا اجرایی نیست که برای شهروندان ملموس باشد بلکه سیاستگذاری و نظارت است اما تصمیم ما و اجرا در شهرداری مکمل هم بوده و مبنای قضاوت مردم است.

وی با اشاره به سیل تهران در فروردین امسال گفت: شاهد سیل های بزرگی در کشور بودیم اما امسال با پیگیری های انجام شده خوشبختانه در تهران این موضوع مدیریت شد.

علیخانی همچنین از پیگیری شورا برای ترمیم آسفالت معابر تهران خبر داد و گفت: در این دوره چند کارخانه اسفالت شهرداری راه اندازی مجدد و تولید اسفالت آغاز شد و با این اقدام ۲۰۰ میلیارد تومان صرفه جویی سالانه شد.

وی ادامه داد: یک میلیون تن آسفالت تا پایان سال برای ترمیم معابر تهران ریخته می شود.

 علیخانی همچنین گفت که موضوع گودهای خطرناک، گره های ترافیکی و تعمیر تونل و پل ها و ایمن سازی معابر خطرناک مثل بازار جزو موارد مهم و با اهمیت است و در دستور کار ما است.

وی تاکید کرد: کمیته تی او دی و خیابان کامل در دستور کار است و ایمن سازی سرویس مدارس و حمل و نقل دانش آموزی از دغدغه مردم بود که برای اولین بار آئین نامه برای آن نوشته شد.

علیخانی افزود: موضوع ۲۰۰ هزار پارک حاشیه ای در شورا تصویب شد و تا کنون ساماندهی ۱۵ هزار پارک در منطقه ۲ اجرایی شده است.

وی همچنین گفت که نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس و مترو در صحن تصویب شد.

به گفته علیخانی، پیگیری ایمن سازی خطوط ۶ و ۷ مترو نیز انجام شد که البته همچنان ادامه دارد و همچنین برای فعالیت دوباره شرکت مجتمع فروشگاهی و در منطقه ۲ آغاز شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار