سردخانه ۱۰ هزار تنی دو مداره در صفادشت ملارد با حضور استاندار تهران به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۷۷۴۹۳۲
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲ 26 August 2019

به گزارش تابناک تهران، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملارد روز یکشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در دومین روز از هفته دولت سردخانه ۱۰هزارتنی دومداره واقع در شهرک صنعتی دهک در صفادشت ملارد به بهره برداری رسید.

اسماعیل صارمی افزود: با افتتاح این سردخانه برای ۶نفر به طور مستقیم و برای ۳۰ نفر به صورت غیرمستقیم مشغول ایجاد شد.

وی ادامه داد: عملیات احداث این سردخانه از سال ۹۳ با اعتبار ۴۰ میلیارد ریالی در زمینی به مساحت حدود ۱۰ هزار مترمربع و با زیربنای ۴ هزار و ۶۳۵ مترمربعی آغاز شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملارد خاطرنشان کرد: در سفر امروز (یکشنبه) استاندار تهران به این شهرستان انوشیروان محسنی بندپی از بخش های مختلف شرکت دانش‌ بنیان کشت و صنعت رعنا بازدید کرد.
به گفته وی، شرکت دانش‌ بنیان کشت و صنعت رعنا، ازسال۱۳۷۲ تأسیس و اولین و بزرگ‌ترین شرکت زیست‌فناوری گیاهی در ایران محسوب می‌شود که با بیش از ۲۰سال تجربه در زمینه تکثیر نهال‌های مثمر و غیرمثمر در مقیاس انبوه و با استفاده از پیشرفته‌ترین روش‌های کشت‌بافت به تولید نهال اشتغال دارد.
صارمی تاکید کرد: این مرکز تحقیقاتی با ظرفیت حدود ۴۵۰ هزاراصله نخل در سال به عنوان یکی از بزرگترین مجتمع های کشت بافتی درنوع خود درجهان به شمار می رود که به تولید وتکثیر نهال گردو، خرما و... ازطریق کشت بافت مشغول است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار