وزير صمت:
رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید که با حضور استاندار مرکزی برگزار شد، گفت: این وزارتخانه از واگذاری واحدهای مادر تخصصی آذرآب و واگن پارس اراک به شرکت مپنا استقبال می کند.
کد خبر: ۷۷۶۲۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۷ 30 August 2019

به گزارش تابناک مرکزی رحمانی در این نشست گفت:  وزارت صنعت، معدن و تجارت هر گونه حمایت و سیاست تشویقی را نیز در واگذاری واگن پارس و آذرآب اراک به شرکت مپنا اعمال می کند.

وی ادامه داد: مپنا  از شرکت های فعال کشور است که از توانمندی های قابل توجهی دارد و به خصوص جنس کار این شرکت با آذرآب همخوانی داشته و می توان با واگذاری آذرآب به آن، نسبت به احیای این صنعت مهم گام برداشت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: شرایط حاکم بر هپکو و آذرآب اراک باید هرچه سریعتر مدیریت شود و نباید اجازه داد که برخی تنگناها و مشکلات به اقتصاد کشور ضربه بزند.

رحمانی بیان کرد: حلقه مدیریتی این شرکت ها به اندازه کافی فرصت داشته اند اما نتوانسته اند که این واحدهای تولیدی را به چرخه تولید بازگردانند و اکنون فرصت آن رسیده که نسبت به ساماندهی این صنایع مهم تصمیم های کارگشا اخذ شود.

وی ادامه داد: در سالی که  با عنوان رونق تولید نامگذاری شده وزارت صنعت، معدن و تجارت حفظ شرایط موجود تولید در واحدهای صنعتی را در دستور کار دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: جمع بندی موضوعات نشست ستاد تسهیل به زودی با حضور دستگاه ها و وزارتخانه های مسئول مورد بررسی قرار می گیرد.

رحمانی گفت: سازمان خصوصی سازی باید تا هشتم شهریور ماه جاری مدیر کارآمد و لایق برای شرکت هپکو اراک معرفی کند تا در زمان مناسب برای واگذاری دوباره این شرکت تصمیم گیری شود.

وی اظهار داشت: اگر چه جریان واگذاری باید با موافقت سهامدار اصلی انجام شود اما برای تعلل در موافقت و عدم همکاری وی نیز راهکارهای قانونی وجود دارد که در صورت نیاز به کار گرفته می شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: پرداخت ۹۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به واحد صنعتی هپکو از سوی بانک ملی ایران مصوبه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور است که تا کنون ۳۰۰ میلیارد ریال آن پرداخت شده و  باید در پرداخت رقم باقی مانده تسریع شود. 

رحمانی افزود: فرآیند تولید در هپکو اراک سال گذشته با تغییر مدیریت راه افتاد اما بعد از مدتی متوقف شد که دلایل آن باید بررسی شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: در تیرماه سال گذشته معوقات کارگری ۲۰۶ ماه بوده که امسال به ۱۶۹ ماه کاهش پیدا کرده و تعداد واحدهای دارای معوقه نیز از  ۶۳ واحد به ۵۵ واحد رسیده است.

«سعید فرخی» بیان کرد: سال گذشته مدیریت شرکت هپکو به صورت موقت به دولت بازگشت اما، به دلیل بلاتکلیفی مالکیت و نبود امکان سرمایه گذاری توفیقی در این زمینه حاصل نشد در حالی که سال گذشته شروعی برای ایجاد یک حرکت نو در این واحد صنعتی بود که باعملی نشدن تعهدات و قراردادها و مشخص نشدن مالکیت، مشکلات انباشته شد. 

وی اضافه کرد: شرکت صنایع آذرآب هم با بحران مدیریت مواجه است و عمده سهام این شرکت در اختیار بخشی از بدنه بانک کشاورزی و شخص حقیقی قرار دارد و در حال حاضر نیز به غیر از رئیس هیات مدیره کسی دنبال کار نیست و شرکت مدیرعامل و عضو هییت مدیره ندارد و امکان قرارداد در شرکت وجود ندارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی در خصوص واگن پارس نیز گفت: بحران مالکیت در این شرکت نیز وجود دارد و سازمان خصوصی سازی و مدیرعامل و سایر اعضا در تلاش برای سرپا نگهداشتن این شرکت هستند اما، مالکیتی وجود ندارد که در این راستا به منظور تسریع اجرایی شدن تفاهم ها می‌طلبد مالکیت تعیین تکلیف شود.

شرکت در آیین بهره برداری از چند طرح صنعتی در محلات، خمین و دلیجان از مهمترین برنامه های سفر یک روزه وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان مرکزی است

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار