ائمه جمعه شهرستان‌های استان تهران با اشاره به روشن بودن سیاست جمهوری اسلامی در مورد مذاکره، هرگونه مذاکره با آمریکا و اسرائیل را رد کردند.
کد خبر: ۷۷۶۴۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶ 31 August 2019

به گزارش تابناک تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین ‌سید محسن محمودی امام جمعه موقت ورامین ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ورامین ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام محرم با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی عزاداری امام حسین(ع) برای مکان بسیار مناسبی برای مقابه با تهاجم فرهنگی دشمن است اظهار داشت: امروز شاهد حرکت ناجوانمردانه دشمن در حوزه‌های مختلف از جمله هنر، سینما، ماهواره و فضای مجازی هستیم که در ایام پیش‌رو به برکت عزاداری‌های ماه محرم و صفر می‌توان با بسیاری از این آسیب‌های اجتماعی مقابله کرد.

وی همچنین با اشاره به آغاز سال تحصیلی و ضرورت کمک به دانش‌آموزان نیازمند بیان کرد: کمیته امداد جمع‌آوری هدایا برای نیازمندان را آغاز کرده است و خیرینی که می‌خواهند در این امر نیکو و پسندیده شرکت کنند می‌توانند هدایا و کمک‌های خود را برای تأمین لوازم تحصیلی به خانواده‌ها و دانش‌آموزان نیازمند اهدا کنند.

‌امام جمعه موقت ورامین سپس با اشاره به غیرقابل اعتماد بودن آمریکا و کشورهای اروپایی افزود: عهدشکنی و خباثت آمریکا و غرب بر همگان روشن است و نمی‌توان بر روی دیوار این دولت‌ها نقاشی کرد هر چند با دیگر کشورها به جز آمریکا ارتباط داشته و مذاکره می‌کنیم اما به آن‌ها نیز اعتماد نداریم.

محمودی تصریح کرد: سیاست جمهوری اسلامی درباره مذاکره کاملاً روشن است، مذاکره با آمریکا و اسرائیل را هرگز نمی‌پذیریم اما با دیگر دولت‌ها براساس منافع و عزّت ملی تعامل و مذاکره می‌کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ترویج بی‌حجابی در جامعه گفت: بسیاری از این ناهنجاری‌های فرهنگی به دلیل تقلید کورکورانه از فرهنگ منحط غرب است اما دشمنان بدانند که هرگز نمی‌توانند با ترویج بدحجابی از طریق استخدام چند مزدور فرهنگ جامعه ایرانی را تغییر دهد که امیدوارم به برکت عزای امام حسین(ع) این افراد نیز بیدار شده و به صراط مستقیم بازگردند.

امام جمعه موقت ورامین ادامه داد: وضعیت اماکن و فروشگاه‌ها شهرستان ورامین زیبنده این شهر نیست که از نیروی انتظامی، فرماندار، رئیس شورای تأمین و دستگاه‌های نظارتی همچون اصناف و اماکن در خواست داریم که به صورت جدی‌تر در این موضوع ورود کنند.

مسئولان از پرداختن به مسائل حاشیه‌ای که سبب یأس ملت می‌شود اجتناب کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرری با بیان اینکه واقعه کربلا، عاشورا و حضرت امام حسین(ع) پیوندی با شیعه دارد که نیازی به بیان و تبلیغ ندارد اظهار داشت: عزای سیدالشهداء(ع) باید فاخر و باشکوه برگزار شود و امیدواریم شاهد برپایی خیمه‌های اباعبدالله الحسین(ع) در گوشه و کنار شهر باشیم.

وی افزود: به منظور برگزاری هر چه بهتر مراسم عزای سیدالشهداء(ع) باید تمامی امکانات در اختیار اجرای بهتر و راحت‌تر این مصیبت عظما باشد که یکی از راه‌های تقرّب به خدا در عزاداری سالار شهیدان است لذا همه امامان ما کشتی و راه نجات بشر هستند ولی کشتی سیدالشهداء(ع) سریع‌تر و قوی‌تر است.

امام جمعه شهرری با بیان اینکه اسلام و دین مدیون حضرت حسین(ع) است بیان کرد: در برگزاری مراسم عزاداری امام حسین(ع) توجه به اخلاص در عزاداری، رعایت حدود شرعی و عدم مزاحمت برای دیگران بسیار مهم است و نباید از فرضیه مهّم امر به معروف و نهی از منکر که حضرت حسین(ع) برای آن شهید و خونش ریخته شد، غافل نشویم و وظیفه آحاد مردم تذکر لسانی است.

شاهچراغی با گرامیداشت سالگرد شهادت شهیدان رجایی و باهنر گفت: شهیدان رجایی و باهنر گذشته خود را فراموش نکرده و فریب قدرت را نخوردند و شهید رجایی خود را مقلد امام(ره) و خادم ملت می‌دانست و توقع ما از دولت‌ها این است که گوش به فرامین رهبری بدهند و دغدغه‌های ایشان را مورد توجه قرار دهند.

وی بیان کرد: مسائل فرهنگی و حجاب و مسائل معیشتی دغدغه‌های مهم رهبر انقلاب است که در دیدار با دست‌اندرکاران دولت مطرح شد که در این راستا باید از پرداختن به مسائل حاشیه‌ای که دشمنان فقط از آن بهره می‌برند و ملت را مأیوس و ناامید می‌کند، به مبارزه با فساد اقدام کرد.

امام جمعه شهرری بیان کرد: حمله اخیر اسرائیل حرکتی ناشیانه بود، این حملات در گذشته هم سابقه دارد و هرگاه این رژیم منفور در داخل کم می‌آورد به جایی حمله می‌کرد، اسرائیل در محاصره جبهه  مقاومت است و به خوبی می‌داند حملات انتقام سختی خواهد داشت و رژیم پوسیده اسرائیل از این جبهه مقاومت می‌ترسد.

دولت و مجلس به وظیفه نظارتی خود در مبارزه با فساد ورود کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن ترابی امام جمعه رباط کریم امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه با اشاره به فرا رسیدن ماه حزن و اندوه محرم اظهار داشت: ملت ایران از مکتب عاشورا بهترین بهره را برده است، این ملت با تأسی به سید الشهدا(ع) و تأثیرپذیری از فرهنگ عاشورا توانست 40 سال قبل انقلاب اسلامی را به پیروزی برساند و 40 سال در برابر همه قدرت‌های شیطانی دنیا ایستادگی و مقاومت کند.

وی با تأکید بر  امر به معروف و نهی از منکر افزود: باید در قبال سلامت و معنویت جامعه احساس مسئولیت کرد که بی‌تفاوتی در قبال منکرات و فسادها عذاب الهی را به دنبال دارد.

امام جمعه رباط کریم سپس با اشاره به هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر بیان کرد: این دو اسوه خدمتگزاری و ساده‌زیستی در 8 شهریورماه سال 60 در آتش کینه منافقان سوختند و راه روشنی را از خود به یادگار گذاشتند تا دولت‌های بعد از آن بتوانند راه خدمت خالصانه و صادقانه به مردم را نشان دهند.

ترابی با اشاره به بدعهدی‌های آمریکا تصریح کرد: تروریسم امروز به یکی از ابزارهای نظام سلطه تبدیل شده است و آمریکایی که خود گروه‌های تروریستی را در دنیا به وجود آورده و از آن‌ها حمایت می‌کند جمهوری اسلامی ایران را که خود بزرگترین قربانی در این راه است را متهم به حمایت از تروریسم می‌کند.

وی به دروغگویی آمریکا و غرب در ادعای مبارزه با تروریسم اشاره کرد و افزود: امروز تروریست‌ها در دامن غربی‌ها پرورش یافته و توسط سرویس‌های جاسوسی آن‌ها هدایت می‌شوند.

امام جمعه رباط کریم در ادامه مبارزه با مفاسد اقتصادی را مطالبه نخست مردم و رهبر معظم انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: سال‌هاست که بر مبارزه جدی و عملی با مفاسد اقتصادی، دزدان و چپاولگران بیت‌المال تأکید می‌شود اما امروز فعال شدن قوه قضائیه در برخورد با مفاسد اقتصادی مردم را به شدت به این دستگاه امیدوار کرده است.

وی ادامه داد: رویکرد رئیس جدید قوه قضائیه که سراغ دانه درشت‌ها رفته رویکرد خوبی است که ضمن تشکر از ایشان و همکارانشان این روند باید ادامه پیدا کند و قوه‌قضائیه هیچ ترسی از جوسازی‌ها به خود راه ندهد و با قوت و قدرت دست دزدان را از اموال عمومی قطع کند.

امام جمعه رباط کریم همچنین خاطرنشان کرد: اگر دولت و مجلس و سایر دستگاه‌ها به وظیفه نظارتی درونی خود عمل کنند فساد شکل نمی‌گیرد تا قوه قضائیه مجبور به ورود شود؛ چرا که مبارزه با فساد قبل از اینکه وظیفه دستگاه قضایی باشد وظیفه دولت و مجلس و دیگر دستگاه‌هاست.

مذاکره با آمریکا عقب‌افتادگی و تسلیم شدن محض است

حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین امیری امام جمعه قیامدشت ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به رونمایی ایران از سامانه دفاعی 373 اظهار داضشت: این اقدام سبب شد تا دوقطبی اس 400 روسی و پاتریوت آمریکا در منطقه شکسته شود و جهان شاهد ظهور قدرتمند ایران در عرصه پدافندی باشد.

وی سپس با اشاره به  دور جدید تنش‌آفرینی رژیم صهیونیستی در منطقه بیان کرد: در منطقه علاوه بر حمله به پایگاه‌های حشدالشعبی در عراق و برخی مواضع در دمشق با دو پهپاد به لبنان حمله شد که صهیونیست‏‌ها با این موشک‌پرانی‏‌ها می‌خواهند بخشی از شکست‏‌های خود در برابر محور مقاومت را جبران کنند.

امام جمعه قیامدشت افزود: سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در واکنش به این حملات بیان کرد که احزاب اسرائیل عادت کرده‌اند که انتخابات را با خون ملت‏‌های منطقه برگزار کنند اما این بار این انتخابات با خون شما برگزار خواهد شد که ما شوخی نمی‏‌کنیم و از امشب منتظر ما باشند.

امیری در پایان با اشاره به شایعات مذاکره دوباره با آمریکا تصریح کرد: همه می‌دانیم مذاکره با آمریکا عقب‌افتادگی و تسلیم شدن محض است و به قول رهبر انقلاب مذاکره با آمریکا سمّ است این به طور قطع منتفی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار