مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تهران از احداث مخازن اضطراری در ۳۷۵ نقطه تهران خبر داد و گفت: این مخازن با هدف تامین آب مردم تهران بعد از وقوع زلزله طراحی شده‌اند و می‌تواند سه تا ۱۰ روز بعد از زلزله آب شرب تهران را تامین کنند.
کد خبر: ۷۷۶۴۵۷
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷ 31 August 2019

به گزارش تابناک تهران، محمدرضا بختیاری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در آیین بهره‌برداری و کلنگ‌زنی پروژه‌های شرکت آب و فاضلاب استان تهران در هفته دولت که امروز با حضور استاندار تهران، فرماندار تهران و چند تن از نماینده‌های مجلس برگزار شد، اظهار داشت: اعتبار این پروژه‌ها 180 میلیارد تومان است که از این رقم 40 میلیارد تومان اعتبار پروژه‌هایی است که امروز افتتاح می‌شود و140 میلیارد تومان نیز به پروژه‌هایی اختصاص دارد که کلنگ‌زنی می‌شوند.

وی بیان این که 25 درصد آب شرب کل کشور در استان تهران مصرف می‌شود، گفت: از حدود 6.7 میلیارد متر مکعب آب شرب کشور یک میلیارد و 375 میلیون متر مکعب در استان تهران مصرف می‌شود که از این میان یک میلیارد و 60 میلیون متر مکعب به صورت سالانه فقط در شهر تهران به مصرف می‌رسد.

بختیاری در ادامه در مورد پروژه‌های در دست اجرای این شرکت اظهار داشت: یکی از این پروژه‌ها انتقال آب از سد طالقان به سد امیر کبیر است و پروژه دیگر، طراحی تونل 28 کیلومتری است که از سد لار به سمت تهران کشیده می‌شود.

وی افزود: هم‌چنین سد طالقان به صورت مستقیم به تصفیه‌خانه وصل خواهد شد تا چنان‌چه سد امیر کبیر از دسترس خارج شود آب مورد نیاز از سد طالقان تامین شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان این که تابستان امسال رکورد مصرف آب در تهران زده شد اظهار کرد: تهرانی‌ها در مقطع اوج مصرف آب در برخی روزها سه میلیون و 700 هزار متر مکعب آب مصرف کردند و این در حالی است که استان تهران بعد از استان سیستان و بلوچستان فقیرترین استان کشور از لحاظ منابع آبی است.

به گفته وی آب و فاضلاب استان تهران امسال 3600 میلیارد تومان پروژه عمرانی دارند که سهم دولت تنها 200 میلیارد تومان است.

وی در ادامه در مورد آخرین وضعیت پروژه‌های تصفیه خانه‌های فاضلاب تهران توضیح داد: تصفیه‌خانه فیروز بهرام با سرمایه 1200 میلیارد تومان در حال ساخت است و تا پایان سال 1399 به پایان می‌رسد و تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهرهای پرند، رباط کریم و پردیس در حال اجراست و تا پایان امسال به اتمام می‌رسند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار