عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران از روند بازپس گیری املاک شهرداری تهران انتقاد کرد و گفت: متاسفانه برخی افراد قدرتمند یا وابسته به جریان‌های قدرت، هنوز املاک تحت اختیارشان را تحویل نداده‌اند.
کد خبر: ۷۷۶۷۴۹
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸ 01 September 2019

برخی افراد قدرتمند هنوز املاک شهرداری تهران را پس نداده‌اند

به گزارش تابناک تهران، از اداره کل روابط عمومی شورای اسلامی شهر تهران، «حجت نظری» در دیدار با معاونان امور اجتماعی و فرهنگی مناطق شهرداری تهران با اشاره به عدم حضور معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران در این جلسه گفت:  یک چالش اساسی در مورد املاک داریم و شورا هم برای بازگشت این املاک مصوبه دارد.
وی افزود: در مورد برخی از املاک مانند سرای محلات، مراکز بهاران، هم هیچ سیاست واحدی وجود ندارد و مکررا گزارش هایی دریافت می کنیم که معاونت پیگیر است تا آنها را فروخته و حقوق کارکنان را پرداخت کنند.
نظری با بیان اینکه بند شش ماده ۵۵ قانون شهرداری ها به بدترین شکل ممکن در حال اجراست، اظهارداشت: متاسفانه در بازپس گیری املاک کسانیکه به قدرت وصل بوده یا دارای قدرت بودند، املاکشان تخلیه نشده اما املاک را از سمن ها که دستشان به هیچ جا بند نبوده و زور و صدایی هم نداشتند، پس گرفته اند.  
عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: در این زمینه سازمان املاک باید عادلانه برخورد کند.
وی با اشاره به نامه یک ماه پیش خود به معاون فرهنگی اجتماعی شهردار تهران در مورد فضاهای مورد نیاز سازمان های مردم نهاد گفت: در این مورد حدود یک ماه پیش به آقای جوادی یگانه، نامه زدم و خواستم تا لیستی از تمام سمن هایی که درخواست فضا و یا تمدید فضای در اختیار برای فعالیت را داشتند، به ما بدهند، تا ما در کمیسیون فرهنگی اجتماعی این موضوع را تعیین تکلیف و رسیدگی کنیم، اما متاسفانه تا کنون هیچ پاسخی نیامده است.  
نظری گفت: پاسخ همین نامه می تواند بسیاری از مشکلات در این زمینه را حل و فصل کند.  
وی از بی توجهی به نظر شورا و شهردار تهران در مورد مراکز بهاران نیز گلایه کرد و گفت: متاسفانه آقای جوادی یگانه در مورد مراکز بهاران چنان ورود می کنند که مدیریت شهری وارد چالش می شود کار را به جایی کشاندند که خود شهردار تهران به مساله ورود کرد.
عضو شورای شهر تهران افزود: سه عضو از پنج عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در این مورد موضع گیری کردند و آقای یگانه اصلا توجهی به این مساله نداشتند تا اینکه شخص شهردار تهران به موضوع واگذاری مراکز بهاران به بهزیستی ورود کرد و واگذاری موقتا متوقف شد.
وی ادامه داد: گویا همچنان اراده واگذاری این مراکز از سوی آقای یگانه وجود دارد.

انتقاد از برون سپاری مجموعه های ورزشی 
نظری با اشاره به واگذاری و برون سپاری اماکن ورزشی اظهار داشت: بارها گفته ام که ما این آمادگی را داریم که بتوانیم مجموعه ها را در اختیار سازمان ورزش نگه داریم و از نگه داشت این مجموعه ها بخشی را در اختیار مناطق قرار دهیم.
وی گفت: اکنون بزرگترین مشکل ما این است که مجموعه ها یکی پس از دیگری برون سپاری می شود و این مساله در دوره آقای رباطی متاسفانه شتاب گرفته است.  
عضو شورای شهر تهران افزود: روند برون سپاری ها به گونه ای است که حتی مجموعه ای که ۱۰ سال برون سپاری نشده بود در این دوره هم در حال برون سپاری است.  
نظری با بیان اینکه در شرایط فعلی مدیریت شهری تهران، برون سپاری کار عقلانی نیست، گفت: نه فقط در حوزه ورزش بلکه در سایر حوزه ها هم برون سپاری کار درستی نیست چرا که امروز شهرداری تهران بالغ  ۶۵ هزار نیرو و ۱۱۰ هزار حقوق بگیر دارد و ما باید از ظرفیت آنها استفاده کنیم.
رییس کمیته ورزش شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد:  در همین سازمان ورزش به اذعان آقای رباطی(معاون امور مناطق شهردار تهران) بالای سه هزار  نیرو داریم که به راحتی می توان کارها را به این نیروها واگذار کرد و من اصلا دلیل برونسپاری را نمی دانم.  

وی ادامه داد: وقتی مجموعه ای برون سپاری می شود،   ما نمی توانیم به بهره بردار بگوییم این تعداد سانس را در اختیار منطقه قرار دهد.  
نظری تأکید کرد: همین الان قرارداد خیلی از پیمانکاران با سازمان ورزش برای برون سپاری ها از همان اول سود ندارد، من مکررا از آقای جوادی یگانه خواستم که از  برونسپاری ها جلوگیری شود که ایشان هربار قول دادند اما هربار هم استنکاف کردند و نمیدانم چرا پاسخگو نیستند.  
عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: از طرف دیگر وقتی مجموعه ای برون سپاری می شود، بعد از اتمام قرارداد، اصطلاحا لاشه مجموعه به مدیریت شهری بازمی گردد و ما باید هزینه زیادی را صرف کنیم که آن مجموعه دوباره تعمیر و تجهیز شود.  
وی با تاکید براینکه در صورت واگذاری مجموعه های ورزشی به مناطق، باز هم نباید اقدام به برون سپاری شود، گفـت: امکانات ورزشی شهر برای مردم است، مصوبه ای در شورای شهر تهران وجود دارد که زمین های چمن مصنوعی باید رایگان در اختیار مردم قرار بگیرد.  
عضو شورای شهر تهران با طرح این پرسش که چند زمین چمن در محلات رایگان در اختیار مردم قرار گرفته است؟ و درآمدهای آنها چطور است و چگونه است که هم پول می گیرند و هم وضعیت امکانات  و تجهیزات در این زمین ها نامناسب است، تأکید کرد: باید مشخص شود که این درآمدها صرف چه اموری می شود.

واگذاری مراکز بهاران به بهزیستی درست نیست 
رییس کمیته مشارکت های شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مراکز بهاران اظهارداشت: در مورد بهاران هم واگذاری به بهزیستی درست نیست، اگر بناست بهزیستی برون سپاری کند، خودمان برون سپاری می کنیم و آن را در اختیار سازمان های مردم نهاد قرار خواهیم داد.

انتقاد از بی توجهی به وضعیت پارک آبی آزادگان
وی در بخش دیگری از سخنان خود از بی توجهی به وضعیت پارک آبی آزادگان در جنوب شرق تهران انتقاد کرد و گفت: در دوسال اخیر بنده دست کم سه بار مستقیما از این پارک بازدید کردم و تاکید کردم که باید فکری به حال این پارک شود.
عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران افزود: اخیرا هم آقای محسن هاشمی (رییس شورای تهران) از این پارک بازدید و مواردی مشابه را تاکید کردند.  
نظری عنوان کرد: سوال این است که چرا کاری انجام نمی شود و باید با چه لحن و ادبیاتی با برخی از مدیران صحبت شود تا کاری را پیش ببرند؟
وی با تاکید بر اینکه مدیران و معاونان شهرداری باید دغدغه بیشتری نسبت به موضوعات و مطالبات شهروندان داشته باشند، گفت: کارها را باید از دست جایی که پاسخگوی به مردم نیست، خارج کنیم واین اتفاق خوبی است.
رییس کمیته ورزش شورای شهر تهران ادامه‌داد: در مورد سرای محلات از زمانی که سراها دست مناطق افتاد وضعیت بهتر شده است و الان در حساب سراها موجودی هم هست، اما آیا واقعا دنبال این هستیم که از حساب سراها بی حساب و کتاب برداشت شود؟  
وی افزود: یکی از بدترین کارهای مدیریت شهری در دوره قبل، خودکفا کردن سراهای محلات بود، چرا که عملا سراها از کسب مشارکت های مردمی دور شدند و به رقابت با یکدیگر افتادند.
عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: برخی از سراهای ما درآمد بسیار بالایی دارند که ما نمی دانیم کجا صرف می شوند.  
نظری با اشاره به دستورالعمل مدارس نیز گفت: باید اداره کل آموزش شهروندی خیلی زود پیشنویس را ارائه می داد، نه حالا که سه هفته تا بازگشایی مدارس باقی مانده است؛ بسیاری از مناطق و مدارس این انتطار را داشتند که بتوانند زودتر با یکدیگر همکاری کنند و من  امیدوارم که خیلی زود این دستورالعمل اجرایی شود.

انتقاد از عدم حضور معاون شهر در جلسه 
نظری با انتقاد از حضور نداشتن معاون شهردار در این جلسه گفت: انتظار داشتم، آقای دکتر جوادی یگانه امروز اینجا حضور داشته باشند، چرا که جلسه ای مهم تر از این جلسه برای معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار وجود نداشت.
وی عنوان کرد: با توجه به اینکه بسیاری از انتقادات مطرح شده و مسائل موجود متوجه ایشان است، لازم بود به احترام افراد حاضر هم که شده در این جلسه حاضر شده و به سوالات پاسخ می دادند.
نظری ادامه‌ داد: قطعا اطلاع ایشان از مشکلات و دغدغه های مدیران و معاونان می توانست کار و مدیریت خودشان را هم راحت تر کند که متاسفانه اینگونه نشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار