آیت الله حسینی همدانی گفت: شما که لرزیدن دل مدیران را می بینید و بر نمی تابید چگونه تکانه های شدید اقتصادی بر زندگی توده مردم را توجه نمی کنید و برای آنها اقدام عاجلی ندارید؟ مگر دستگاه قضا کسی غیر از متخلف را گرفته است؟ این که ناراحتی ندارد.
کد خبر: ۷۷۶۷۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶ 01 September 2019
امام جمعه کرج در خطبه های نماز جمعه با اشاره به اینکه محرم، ماهی است که عواطف مردم را برای مقابله با دشمن، حفظ کیان دین و اسلام به هیجان در می آورد، گفت: باید روشنگری و تهییج احساسات با یکدیگر لحاظ شود و یک بعدی بودن آن نتیجه ای ندارد.  
آیت الله حسینی همدانی انقلاب را احیا کننده اسلام ناب محمدی و استکبارستیزی دانست و افزود: آمریکا و اسرائیل بودجه های کلان هزینه کردند تا موج اسلام گرایی را که با حاکمیت آنها در تعارض دارد خاموش کنند اما نتوانسته اند در نتیجه سازمان های جاسوسی این کشورها به نفوذ در عزادارای ها پرداختند.  
وی اظهار داشت: دشمن در مراسم های عزاداری نفوذ کرد تا فرهنگ محرم و عاشورا را از مردم بگیرد، یکی از موثرترین راه ها نشر خرافات و بدعت ها در این مراسم است، در نتیجه باید مراقب بود در دام خرافه و بدعت نیفتید. 
امام جمعه کرج با اشاره به اینکه بدعت ها دین را ویران می کند، تصریح کرد: مسیر عزاداری ها منحرف شده است، هر چیزی که از عظمت کربلا و حرمت آن، استقلال آن و اهل آن کم کند خلاف رویه اهل بیت (ع) است.  
آیت الله حسینی همدانی گفت: سبک زندگی امام سوم شیعیان باید مورد توجه قرار گیرد که یکی از انها امر به معروف و نهی از منکر است، تضعیف و ناکارآمد نشان دادن نظام از مصادیق منکر است. 
وی افزود: شب عاشورا و تاسوعا عده ای اعتکاف می گیرند! می توان به جای آن کار پسندیده ای انجام داد، علم و مجسمه های روی آن خلاف است، عفاف و حجاب در کربلا غوغا کرد و زینب (س) الگوی حجاب بود در نتیجه باید ارزش های اخلاقی این واقعه را اشاعه داد.  
آیت الله حسینی همدانی اظهار داشت: رهبری فرمودند مذاکره با دولت فعلی امریکا سم مضاعف است، چرا آقایان خلاف حرکت می کنند؟ در حالی که هنوز کلامتان منعقد نشده است جواب شما را با گستاخی و بی ادبی می دهند.  
وی گفت: رئیس جمهور آمریکا و فرانسه توهین کردند و مقامات آمریکایی نیز ایران را بزرگترین دولت حامی تروریست دانسته و ادعا کردند با مذاکره می خواهند مردم را نرمال می کنند، شرط مذاکره را دست برداشتن از فعالیت های انقلابی دانستند. 
امام جمعه کرج افزود: برخی اوقات دیده می شود آقایان در مصاحبه هایشان به دشمن جهت داده و القا می کنند عملکرد دشمن اثر خود را نشان داده است، بجای آنکه از موضع قدرت سخن بگویند منفعلانه حرف می زنند در حالی که وقت کشی به هیچ وجه صلاح نیست.  
آیت الله حسینی همدانی اظهار داشت: کربلا دانشگاه است، ای کاش مسئولین از این دانشگاه فارغ التحصیل می شدند همانند رئیس علی دلواری که در این مکتب رشد کرد و تاریخ مبارزاتش را با " روز ملی مبارزه با استعمار" به نمایش گذاشته است.  
وی تصریح کرد: شهید حججی برای کشور عزت آفرینی کرد اما آقایان باز هم عزت سوزی می کنند در حالی که دشمنان رهروان مکتب اهل بیت (ع) یعنی رجایی و باهنر را به شهادت رساندند و روز شهادت آنها روز مبارزه با تروریسم نامگذاری شد.  
امام جمعه کرج گفت: فرار از اشرافی گری و دلسوز مردم بودن و برای فرار از کم کاری دیگران را متهم نکردن در مشی شهیدان رجایی و باهنر بود، کدام دستگاه از دولت حمایت نمی کند؟ نگوئید اختیارتمان کم است.  
وی افزود: رئیس جمهور یکی از وظایف دولت را مبارزه با رانت و فساد دانست و شفافیت اداری و دولت الکترونیک راه مبارزه با فساد است و با بگیر و ببند فساد از بین نخواهد رفت و دستگاه قضا آخرین مرحله است، حرف حرف خوبی است اما بحث اینجاست که شما چه کار کردید برای نظارت؟ 6 سال گذشت و عملکرد روشن دیده نشد.  
آیت الله حسینی همدانی اظهار داشت: مسئله حقوق های نجومی که مورد تاکید رهبری بود حل نشد، آیا برای حراست از بیت المال و نظارت، نجومی بگیرها را سرمایه نظام می دانید؟ مسئله نظارت به دقت انجام نشده است که امروز دستگاه قضایی به این موضوع ورود می کند.  
وی تصریح کرد: شما که لرزیدن دل مدیران را می بینید و بر نمی تابید چگونه تکانه های شدید اقتصادی بر زندگی توده مردم را توجه نمی کنید و برای آنها اقدام عاجلی ندارید؟ مگر دستگاه قضا کسی غیر از متخلف را گرفته است؟ این که ناراحتی ندارد.  
امام جمعه کرج گفت: امت حزب الله و دلسوزان نظام و انقلاب از دستگاه قضا می خواهند که تردید نکند و از حاشیه ها نترسد، تا خدا و حمایت مردم را دارید با صلابت تمام و محکم دست مفسدان اقتصادی، ویژه خواران، رانت خواران، ژن های خوب و خائنان به بیت المال را کوتاه و قطع کنید.  
وی افزود: ماه محرم مراقب چشم هایمان باشیم و طهارت آن را حفظ کنیم، ماه محرم ماه شکست ابرقدرت ها است، تا می توانید به جای کشیدن علم، پرچم سیاه و قرمز بکشید، پرچم های عاشورا را علامت روز نزدیک شدن انتقام مظلوم از ظالم قرار بدهید.  
ایت الله حسینی همدانی اظهار داشت: از امام حسین (ع) غیر از شور و آه، باید فرهنگ آموخت، گاهی با فعالیت های بدون ریشه اصل موضوع خراب می شود، ایستگاه های صلواتی باید به دکه فرهنگی و مرکز تولید محصولات فرهنگ امام سوم شیعیان مبدل شود و باید صلاحیت برپاکنندگان آن را مورد بررسی قرار داد.  
وی تصریح کرد: در شورای امر به معروف و نهی از منکر تصمیم گرفته شد به افرادی که مجوز ندارد اجازه برپایی ایستگاه داده نشود زیرا بعضا این ایستگاه ها به جز راه بندان و مزاحمت ثمره ای ندارد.  
امام جمعه کرج با اشاره به اینکه عزاداری سنتی انقلاب می سازد و مسئول بی عرضه را عرضه دار می کند و اشعار عزاداری سنتی به انسان حرکت داده و روح وی را جلا می داد، گفت: یکی از مظاهر نفوذ فرهنگی قاچاق پوشاک است که هجمه ها را سازماندهی می کند، به مغازه ها اخطار داده می شود اما با دستفروشان غیر واقعی که هجمه وارد کرده و مانتوهای خلاف عفت به فروش می رسانند مقابله نمی شود. 
آیت الله حسینی همدانی در خاتمه خاطر نشان داشت: اقتصاد و فرهنگ از مبانی اصلی کشور است و باید دغدغه کسانی باشد که قصد کاندیداتوری دارند، این افراد باید باور داشته باشند در جنگ اقتصادی هستیم و چاره ای جز سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب و اقتصاد مقاومتی وجود ندارد، همچنین برای جمع شدن ولنگاری فرهنگی باید برنامه داشته باشند. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار