معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی برنامه‌های عزاداری دهه اول محرم حرم مطهر رضوی را تشریح کرد.
کد خبر: ۷۷۶۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳ 01 September 2019

به گزارش تابناک رضوی، حجت‌الاسلام حسین شریعتی‌نژاد اظهار داشت: با توجه به حضور گسترده زائران در دهه اول محرم ویژه برنامه‎های متعدد فرهنگی و تبلیغی برای زائران و مجاوران حرم رضوی تدارک دیده شده است.

 

وی از برگزاری روزانه بیش از 20 جلسه سخنرانی و بیان معارف حسینی با حضور سخنرانان برجسته کشوری در رواق‌های امام خمینی(ره)، دارالحجه، دارالاجابه و شبستان نهاوندی، میلانی و رواق حضرت زهرا(س) خبر داد و گفت: آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی و آیت‌الله محسن کازرونی و حجج الاسلام والمسلمین محمدباقر فرزانه، محمدرضا رضایی‌تهرانی، وحید حجتی، حسین حلوائیان، سید محمود مدنی، قاسم سوری، سیدجعفر طباطبایی، رضا علی عزیزی، سیدرضا اکرمی، مرتضی حمیدی و علی‎اصغر فاضلی از جمله سخنرانان حرم رضوی در دهه اول محرم هستند.

 

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی تصریح کرد: قبل و بعد از هر وعده سخنرانی مداحان و ذاکران اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) به ذکر سجایا و مناقب حضرت حسین بن علی(ع) و یاران باوفایشان خواهند پرداخت.

 

 

شریعتی‌نژاد ادامه داد: ویژه برنامه‌های ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) در دهه اول محرم همه روز بعد از نماز صبح و قبل و بعد از نماز ظهر و مغرب در اماکن متبرکه رضوی برگزار می‌شود.

وی درباره برنامه‌‏های روضه‌خوانی و سینه‌‏زنی حرم مطهر رضوی گفت: همچنین مراسم مرثیه‌سرایی و عزاداری با حضور مداحان و ذاکران برجسته اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در قالب ویژه برنامه «شکوه ایثار» هر روز بعد از نماز صبح، قبل و بعد از نماز ظهر و مغرب در صحن جامع رضوی، رواق بزرگ امام خمینی(ره)، ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد، شبستان معارف حسینی، رواق دارالحجه حرم مطهر رضوی و رواق حضرت زهرا(س) برپا می‌شود.

 

شریعتی‌نژاد بیان کرد: «محفل شیرخوارگان حسینی» 15 شهریورماه برابر با 6 محرم به صورت همزمان در حرم مطهر رضوی و سراسر ایران و جهان از ساعت 8 تا 10 در صحن جامع رضوی برگزار می‌‏شود.

 

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی عنوان کرد: در این مراسم 35 هزار دست لباس ویژه شیرخوارگان که در کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان واقع در مسجد صدیقی‌ها تهیه شده است، از ساعت 5 صبح در ورودی‌های حرم مطهر توزیع می‌شود.

 

وی درباره برگزاری برنامه «احلی من العسل» گفت: نوجوانان عزادار حسینی نیز شنبه 16 شهریورماه مصادف با روز هفتم محرم در ویژه برنامه «احلی من العسل» در صحن جامع رضوی از ساعت 9:30 تا 11 اجتماع با شکوهی را تشکیل خواهند داد. در این مراسم حجت‌الاسلام حلواییان به ایراد سخنرانی می‎پردازد.

 

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی عنوان کرد: در این دهه جلسات سخنرانی و روضه نیز ویژه خواهران، قبل و بعد از نماز ظهر و عصر و قبل از نماز مغرب و عشاء در رواق‌‎های دارالحکمه، درالحجه، حضرت زهرا(س) و رواق حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود.

 

وی درباره برنامه روز تاسوعا اظهار کرد: مرثیه‌سرایی و سینه‌زنی، قرائت زیارت حضرت ابوالفضل(ع) در روز تاسوعای حسینی و قرائت زیارت عاشورا و زیارت امین‌الله و سخنرانی آیت‌الله علم‌الهدی برنامه‌هایی است که در روز تاسوعای حسینی در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی از ساعت 4:30 صبح تا 13 برگزار می‌شود.

 

به گفته شریعتی‌نژاد برگزاری ویژه‌ برنامه «آئین خطبه‌خوانی شب عاشورای حسینی» در صحن انقلاب اسلامی بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء با نوحه‌خوانی و شمع‌گردانی و قرائت خطبه از برنامه‌های شب عاشوراست.

 

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی ادامه داد: همچنین ویژه برنامه عزاداری شب عاشورای حسینی دوشنبه 18 شهریور بعد از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی، مرثیه‌سرایی و عزاداری ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در رواق امام خمینی(ره) برپا خواهد شد و طبق سنت هر سال مراسم احیای قرآنی شب عاشورا از ساعت 22:30 تا 24 بامداد در رواق امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

 

وی افزود: مرثیه‌سرایی و سینه‌زنی، قرائت زیارت عاشورا به صورت کامل با صد لعن و صد سلام، برگزاری «آئین مقتل‌خوانی» و انجام سخنرانی توسط آیات عظام از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده آستان قدس رضوی در روز عاشورا است که از ساعت 4:30 صبح تا 15 در رواق بزرگ امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

 

به گفته وی در روز عاشورا و تاسوعای حسینی با حضور عموم هیئت‌‏های مذهبی، اجتماع عزادارن حسینی در حرم رضوی برگزار و همچنین شکوه نماز جماعت ظهر عاشورا و تاسوعا به نمایش گذاشته می‌شود.

 

شریعتی‌نژاد در پایان خاطرنشان کرد: سه‌شنبه 19 شهریورماه نیز ویژه‌ برنامه‌های عزاداری و سوگواری شام غریبان حسینی و حرکت کاروان خدام به سمت حرم مطهر رضوی از محل سازمان مرکزی آستان قدس رضوی، بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود.

 

وی ادامه داد: در دهه اول محرم بیش از 500 جلسه حلقه معرفت و پرسمان دینی ویژه عموم زائران به صورت شبانه‌روزی در اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار