معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران گفت: عمده مشکل شهرک‌های صنعتی استان تهران زیرساخت است در سال جاری در کل شهرک‌ها اقدامات بسیار خوبی در حوزه زیرساخت انجام‌شده است.
کد خبر: ۷۷۶۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶ 01 September 2019

به گزارش تابناک تهران، محمد امامی امین معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از قرچک، اظهار داشت: شهرستان قرچک در چند سال اخیر پیشرفت بسیاری خوبی داشته است، این موضوع نشان از توسعه شهر قرچک دارد که این پیشرفت در حوزه شهر و روستا بوده و بر اساس نمودار زمانی که مشخص‌شده به جلو حرکت می‌کند و با کمترین هزینه ممکن ساخته می‌شود.

وی در خصوص وضعیت شهرک صنعتی قرچک، گفت: طی سال‌های گذشته عده‌ای افراد سودجو اراضی شهرک صنعتی قرچک را گرفته بودند و برای اینکه یک ارزش‌افزوده‌ای ایجاد شود بدون ایجاد شرکت تولیدی یا کارگاه به حال خود رها کرده بودند.

معاون استاندارد تهران تصریح کرد:‌ برآورد ما این است که شهرک صنعتی قرچک با وجود مدیر جوان، فعال و پویایی که دارد امروز می‌تواند به‌جرئت گفت عنوان یکی از زنده‌ترین شهرک‌های صنعتی کشور است که در راستای رونق تولید و اشتغال فعالیت می‌کند.

امامی امین بیان کرد: در شهرک صنعتی قرچک واحدهای صنعتی جدید روزبه‌روز راه‌اندازی می‌شود؛ کشور ما در حوزه نساجی یکی از قدیمی‌ترین نساجی‌های دنیا را دارد چراکه ما صاحب نام‌های قدیمی و تاریخی در حوزه نساجی بودیم.

وی عنوان کرد: خیلی از کشورهایی که امروز ادعای تولید نساجی دارند آن زمانی که کشور ما در این حوزه تولیدات نساجی داشت این‌ها اصلاً وجود خارجی نداشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران افزود:‌ بنده موافق تحریم نیستم اما این شرایط باعث شده است که ما با خودباوری و خودکفایی، نسبت به حوزه‌های مختلف ازجمله بخش نساجی در کشور برسیم و آن را تقویت کنیم.

امامی امین بیان داشت: اگر بخواهیم در بازارهای بین‌المللی حرفی برای گفتن داشته باشیم و آن سهممان را که در این بازارها در سال‌های گذشته ازدست‌داده‌ایم بتوانیم حفظ و پیدا کنیم، باید به سمتی برویم که تمام این کارگاه‌ها و کارخانه‌ها زیر چتر حمایتی چند اسم و برند برود.

وی تأکید کرد: صنعت نساجی ما باید برند سازی شود و این مسؤولیت در حوزه‌های سازمان ثبت استان و وزارت ثبت کشور است که باید با برنامه‌ریزی رخ دهد.

معاون استاندار تهران در خصوص مشکلات شهرک‌های صنعتی استان تهران نیز گفت: عمده مشکل شهرک‌های صنعتی استان تهران زیرساخت است در سال جاری در کل شهرک‌ها اقدامات بسیار خوبی در حوزه زیرساخت انجام‌شده است.

امامی امین در پایان خاطرنشان کرد: با رفع کامل مشکلات زیرساختی در شهرک‌های صنعتی، تولیدکنندگان می‌توانند اقدامات خوبی در حوزه تولید داشته باشند چراکه تولید، اشتغال و صادرات ارزآوری را با خود به همراه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار