حزب الله در این بیانیه اعلام کرد که این عملیات توسط گروه شهید حسن زبیب و یاسر ضاهر انجام شده است و بر اثر آن شماری از نظامیان صهیونیست کشته و زخمی شده اند. رسانه های اسرائیلی هم تایید کردند که یک موشک ضد زره از خاک لبنان به سمت اسرائیل (مناطق اشغالی) شلیک شده است.
کد خبر: ۷۷۶۸۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۱ 01 September 2019

حزب الله لبنان در بیانیه‌ای از انهدام یک خودروی نظامی اسراییل در جاده پادگان افیفیم خبر داد.

به گزارش تابناک، حزب الله در این بیانیه اعلام کرد که این عملیات توسط گروه شهید حسن زبیب و یاسر ضاهر انجام شده است و بر اثر آن شماری از نظامیان صهیونیست کشته و زخمی شده اند. رسانه های اسرائیلی هم تایید کردند که یک موشک ضد زره از خاک لبنان به سمت اسرائیل (مناطق اشغالی) شلیک شده است. 

 اسرائیل به نظامیان خود در مرزهای شمالی دستور داده که برای هرگونه حمله از سوی حزب الله خود را آماده کنند. همزمان، توپ‌خانه ارتش اسراییل دشت «مارون الرأس» لبنان را در پاسخ به حمله حزب‌الله به یک خودروی نظامی اسراییل  گلوله‌باران کرده که به آتش گرفتن برخی کشت‌زارها انجامیده است. بنیامین نتانیاهو، دیدار از پیش‌برنامه‌ریزی‌شده‌اش با رئیس‌جمهور هندوراس را به سبب درگیری‌ها با حزب‌الله لبنان، لغو کرده است.

ارتش اسرائیل دستور داده است تا پناهگاه‌ها در مناطقی که تا چهار کیلومتر از مرزهای لبنان فاصله دارند، گشوده شوند. خبرنگار شبکه اسکای‌نیوز اعلام کرد که اسرائیل به صورت هوایی پایگاه‌هایی را در لبنان بمباران کرد. روسیا الیوم نیز گزارش داد که چند موشک از سمت اسرائیل در نزدیکی شهر بنت جبیل در جنوب لبنان سقوط کرده است. بنیامین نتانیاهو، نیز تمامی دیدارهای سیاسی خود را لغو کرده و در حال دنبال کردن اوضاع نظامی است. در پی تبادل آتش در مرزهای اراضی اشغالی و لبنان، سعد حریری، نخست‌وزیر لبنان با مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا و نیز با مشاور رئیس جمهوری فرانسه تماس گرفت. حریری در این تماس‌ها خواهان مداخله برای توقف تشدید اوضاع شد.

منابع نیز به شبکه المنار گفتند که چهار تن از نیروهای ارتش اسرائیل در پی این عملیات زخمی شده‌اند.

رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که جراحت‌هایی میان سربازان اسرائیلی در پی این حمله حزب‌الله رخ داده است.

منابع از آتش‌سوزی در مناطقی در جنوب لبنان در پی حملات اسرائیل خبر دادند.

در همین حال، حزب‌الله اعلام کرد که یک خودروی نظامی را در مسیر پادگان افیفیم منهدم ساخته و کسانی که در آن بودند، کشته و زخمی شده‌اند.

حزب‌الله تاکید کرد، گروه شهیدان "حسن زبیب" و "یاسر ضاهر" این عملیات را اجرا کردند و توانستند یک خودروی نظامی اسرائیلی را نابود کنند.

خبرنگار شبکه اسکای نیوز اعلام کرد که اسرائیل به صورت هوایی پایگاه‌هایی را در لبنان بمباران کرد.

روسیا الیوم نیز گزارش داد که چند موشک از سمت اسرائیل در نزدیکی شهر بنت جبیل در جنوب لبنان سقوط کرده است.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز تمامی دیدارهای سیاسی خود را لغو کرده و در حال دنبال کردن اوضاع نظامی است. وی رایزنی‌هایی را با فرماندهان دستگاه‌های امنیتی انجام داد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که نشست‌های سیاسی خود را لغو کرده و به وزارت جنگ این رژیم رفته است، در سخنانی گفت: این لبنان است که بها خواهد پرداخت.

نتانیاهو نشست خود در شهر قدس اشغالی با رئیس جمهور هندوراس را که برای افتتاح یک دفتر دیپلماتیک در قدس اشغالی به اسرائیل آمده بود، لغو کرد.

روسیا الیوم تصویر زیر را از خودروی نظامی که در این حمله حزب‌الله هدف قرار گرفته است، منتشر کرد.

در همین برخی منابع رسانه‌ای اسرائیلی از تبادل آتش در مرز بین لبنان و سرمزین اشغالی در نزدیکی پادگان «آویویم» خبر می‌دهند. 

شبکه المنار نیز خبر داد که بالگردهای اسرائیلی زخمی‌های ارتش صهیونیستی را به بیمارستان «سیف» در منطقه «صفد» واقع در منطقه «الجلیل» در شمال سرزمین اشغالی منتقل کرده‌اند. این شبکه همچنین از تغییر مسیر برخی از پروازها در فرودگاه «بن گوریون» تل آویو در پی پاسخ حزب الله خبر داد.

یک منبع لبنانی نیز به شبکه المیادین گفت، هنگامی که نیروهای صهیونیستی برای انتقال مجروحین وارد عمل شدند در تیررس نیروهای مقاومت قرار داشتند؛ اما سربازان مقاومت اجازه انتقال زخمی‌ها را به صهیونیست‌ها دادند. او تأکید کرد که عملیات مقاومت در شرایطی انجام شد که صهیونیست‌ها در بالاترین سطح هوشیاری اطلاعاتی قرار داشتند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار