سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان ری گفت: روحانیون بر اشعار و مدیحه‌سرایی مداحان نظارت کنند، چرا که این قشر بهتر از هر شخصی آگاه به تاریخ اسلام است.
کد خبر: ۷۷۷۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۱ 02 September 2019

روحانیون بر اشعار مداحان نظارت کنند

به گزارش تابناک تهران، احمد اسماعیلی راد روز دوشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری اظهارداشت: اشعار و رویاتی که مداحان از تریبون هیات‌های عزاداری امام حسین(ع) بیان می‌کنند، باید با تایید روحانی هیات صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه شهرری با وجود حرم سیدالکریم(ع) یکی از مذهبی‌ترین شهرهای کشور محسوب می‌شود، افزود: نحوه برگزاری برنامه‌های عزاداری با توجه به وجود زائران ایرانی و دوستداران اهل‌بیت(ع) خارجی باید کاملا توسط روحانی هیات تدوین شود.

اسماعیلی راد تاکید کرد: مداحان برای بیان وقایع مختلف حادثه کربلا و نحوه به شهادت رسیدن یاران سیدالشهدا(ع) باید از نظر کارشناسان این حوزه که همان روحانی هیات است، راهنمایی گیرند و از بیان هر موضوعی که در آن شک و تردید دارند، جدا خوداری کنند.

وی گریاندن مردم با استفاده از تصویرسازی غیر واقعی از نحوه شهادت یاران اباعبدالله(ع) و خار کردن یاران ایشان را بسیار کار زشتی دانست که برخی مداحان انجام می‌دهند و عنوان کرد: مسئولان هیات‌های مذهبی و اداره تبلیغات اسلامی باید نظارت دقیقی در ایام محرم بر عملکرد مداحان داشته باشند.

اسماعیلی راد در ادامه با اشاره به ماه محرم و هفته دفاع مقدس، ابراز کرد: مسئولان و روسای ادارات ری باید برای ارتقای فرهنگ کتابخوانی در ادارات کتاب‌هایی با موضوع دفاع مقدس و ماه محرم را تهیه و در اختیار کارمندان دستگاه‌های اجرایی قرار دهند.

شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری امروز دوشنبه با حضور احمد اسماعیلی راد سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان ری و جمعی از مسئولان دستگاه‌های فرهنگی شهرستان ری در بخشداری کهریزک برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار