شهربانو امانی:
رئیس کمیته ایمنی و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: قطعا زندگی امروز کودکان کار در خیابان‌ها و آینده‌شان نیز در سطل‌های بزرگ زباله به یغما می‌رود.
کد خبر: ۷۷۷۳۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸ 03 September 2019
فعالیت ۱۴هزار زباله‌گرد در تهران/ تعداد زیادی از کودکان کار مهاجرند
به گزارش تابناک تهران، شهربانو امانی با اشاره به فعالیت ۱۴ هزار زباله گرد در شهر تهران اظهار کرد: در این خصوص اخبار زیادی شنیده‌ام، همچنین به چشم خود مواردی نیز مشاهده کرده‌ام به همین دلیل باید در خصوص ساماندهی این موضوع تصمیم‌هایی گرفته شود.

وی با بیان اینکه تعداد زیادی از این بچه‌ها مهاجر هستند، افزود: شبکه‌ای راه اندازی شده که کودکان کشور‌های همسایه را به نوعی قاچاق می‌کنند تا از آن‌ها برای زباله گردی و جمع آوری زباله بهره‌گیری کنند.

رئیس کمیته ایمنی و حمل و نقل شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه وزارت کشور، فرمانداری، شهرداری و ۲۲ نهاد دیگر موظفند در امر تکدی‌گری و مسائل اجتماعی مداخله کنند، گفت: وظیفه ذاتی هر نهاد و سازمانی رسیدگی به چنین موضوعاتی است. مسوولان مرتبط با امر تکدی‌گری باید نقش خود را به درستی ایفا کنند.

امانی با بیان اینکه رفتار مسئولان نسبت به کودکان کار باید جدی‌تر و ویژه‌تر باشد، تصریح کرد: بچه‌هایی که در سن تحصیل هستند، نصفه شب‌ها در حال تکدی گری و یا زباله گردی‌اند، به همین دلیل باید هرچه سریعتر موضوع ساماندهی کودکان زباله گرد در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: بر اساس گفته فرمانداری تهران باید با ۱۲ سرخط مافیای کودکان کار و خیابان برخورد خواهد شد.

رئیس کمیته ایمنی و حمل و نقل شورای شهر تهران تاکید کرد: امیدوارم با حمایت مردم، سازمان‌های مرتبط و نهاد‌های ذینفع بتوانیم با امر تکدی گریبرخورد کنیم تا بچه‌ها کودکی خود را در خیابان‌ها جا نگذارند.

امانی گفت: قطعا با این رفتار‌ها زندگی امروز آن‌ها در خیابان‌ها و آینده‌شان نیز در سطل‌های بزرگ زباله به یغما می‌رود.
 
منبع: طبنا
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار