رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور با اشاره به برگزاری نشست میدانی بازدید از مناطق تحت تأثیر فرونشست به‌منظور رفع تشکیک مدیران شهری تهران گفت: نرخ حدود ۲۰ سانتی‌متری فرونشست در سال وجود دارد.
کد خبر: ۷۷۷۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۳ 03 September 2019

 

نرخ ۲۰ سانتی‌متری فرونشست زمین در حاشیه پایتخت

به گزارش تابناک تهران، مسعود شفیعی رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در حاشیه نشست بررسی پدیده فرونشست شهر تهران اظهار داشت: برنامه و تور بازدید میدانی امروز پیرو جلسه مشترک با کمیسیون عمران و کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران تشکیل شد که در آن جلسه گزارش ارائه‌شده توسط برخی مسؤولان شهرداری مورد تشکیک واقع شد و احساس شد که آگاهی نسبت به اصل موضوع پدیده فرونشست در بین مسؤولان شهری وجود ندارد.

وی افزود: این تصور وجود داشت که نشست ناشی از نخاله‌های ساختمانی است و پیشنهاد شد که برای روشن شدن موضوع تور بازدید میدانی انجام شود و بناست که دقت اندازه‌گیری با تکیه‌بر ابزارهای موجود ارائه شود و اینکه آیا صرفاً تصاویر راداری و ماهواره‌ای مبنای ارائه گزارش‌ها است و گزارشات سازمان با استفاده از پارامترهای مختلفی تدوین می‌شود.

رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور گفت: پس‌ازآن یکی از مناطق داخل و یکی از مناطق خارج از شهر تهران که متأثر از پدیده فرونشست هستند بازدید خواهد شد و اینکه بخواهیم نقطه خاصی را به‌عنوان بیشترین منطقه تحت تأثیر معرفی کنیم دقیق نیست و ویژگی فرونشست این است که در پهنه بزرگی روی می‌دهد.

شفیعی در پایان خاطرنشان کرد: نرخ حدود ۲۰ سانتی‌متر فرونشست در سال وجود دارد و این موضوع در چند نقطه همانند جنوب غرب تهران و شهریار رخ‌داده است و بیشترین نرخ فرونشست به معنای بیشترین درصد مخاطره و برداشت آب زیرزمینی نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار