استاندار تهران می‌گوید نخستین گام برای عزل یکی از شهرداران استان که در مهلت قانونی، محل سکونت خود را به محل خدمتش منتقل نکرده بود، هفته جاری برداشته شد.
کد خبر: ۷۷۷۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹ 04 September 2019

یکی از شهرداران استان تهران در آستانه عزل قرار گرفت

به گزارش تابناک تهران، پس از ابلاغ آیین‌نامه وزارت کشور مبنی بر لزوم سکونت شهرداران در شهر محل خدمت خود، استاندار تهران نیز خطاب به فرمانداران برای اجرای این آیین‌نامه، دستورهای لازم را صادر کرد تا مشکل شهرداران غیرساکن در محل خدمتشان در این استان حل شود.

اکنون که مدتی از پایان مهلت این قانون گذشته استاندار تهران اعلام کرد:‌ اقدامات قانونی برای بررسی مطابقت محل سکونت شهرداران این استان با محل خدمتشان آغاز شده است و این قطار توقف‌پذیر نیست.

انوشیروان محسنی بندپی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: روز دوشنبه هفته جاری نخستین گام برای عزل یکی از شهرداران که در مهلت قانونی اقدام به جابه‌جایی محل سکونت خود نکرده بود، برداشته شد و بر اساس صورت‌جلسه دریافت شده در مورد این شهرداری، نسبت به عزل شهردار اقدام شد اما شهردار اعلام کرد که نسبت به جابه‌جایی محل سکونت اقدام خواهد کرد.

استاندار تهران نام این شهردار را نبرد اما تاکید کرد که در صورت اجرا نشدن مفاد قانون، حتما تصمیم‌های لازم بعدی گرفته خواهد شد.

وی یادآور شد: موارد قانونی را برای اجرا به شوراهای اسلامی شهرهای استان تهران منتقل کرده‌ایم و اگر واقعا رعایت نکنند، نسبت به خود شورا و شهرداری تصمیم لازم گرفته می‌شود.

استاندار تهران پیش از این ۹ مرداد امسال با اتمام‌حجت به شهرداران این استان اعلام کرد که در موضوع لزوم سکونت شهرداران در شهر محل خدمت خود جدی هستیم و اگر در زمان مقرر (۱۲ مرداد) این موضوع اجرا نشود از راه‌های قانونی و با جدیت وارد عمل خواهیم شد.

تاکید وزارت کشور

به گزارش تابناک تهران، ۹ دی سال ۹۷ بود که وزارت کشور آیین‌نامه‌ای خطاب به استانداران ابلاغ کرد که در آن شرایط انتخاب شهرداران تعیین شده بود و طی یکی از بندهای آن تاکید داشت: بر اساس آیین‌نامه اجرایی جدید شهرداران باید از تاریخ اشتغال به کار تا زمانی که در این سمت انجام وظیفه می‌کنند در داخل محدوده آن شهر سکونت و اقامت داشته باشند، همچنین نحوه احراز سکونت شهردار و خانواده وی توسط وزارت کشور ابلاغ می‌شود.  

پس از گذشت ۶ ماه یکم تیر سال جاری بود که سخنگوی وزارت کشور با اشاره به ابلاغ آیین‌نامه جدید مبنی بر لزوم سکونت شهرداران در شهر محل خدمتشان اعلام کرد شهرداران یک ماه پس از دریافت این ابلاغیه فرصت جابه‌جایی دارند و بار دیگر این موضوع را یادآورشد.

شرایط شهرداران استان تهران

استان تهران ۴۳ شهر و همین تعداد نیز شهردار دارد که براساس گزارش‌ها تا آن مهلت اعلام شده قبلی، فقط ۱۶ نفر آنان ساکن محل خدمت خود بودند و این آمار که به تایید استانداری تهران نیز رسیده بود نشان می‌دهد شهرداران بسیاری در این استان باید تاکنون برای جابه‌جایی تصمیم نهایی را می‌گرفتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار