همزمان با هفته تعاون، ۲۱ تعاونگر برتر شهرستان در حوزه مسکن، مصرف، کشاورزی و صنعت تجلیل شدند.
کد خبر: ۷۷۷۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴ 04 September 2019

۲۱ تعاونگر شهرستان دماوند تجلیل شدند

به گزارش تابناک تهران، حجت الاسلام و المسلمین کاظم فتاح دماوندی، امام جمعه دماوند روز سه شنبه در همایش تجلیل از تعاونگران نمونه شهرستان اظهار داشت: کشور هم اکنون در شرایطی قرار دارد که نیازمند تعاون است زیرا با جمع شدن سرمایه های اندک می توان کارهای بزرگی انجام داد.

وی ادامه داد: با سرمایه گذاری در زمینه توسعه تعاونی ها و حمایت از آنان با تخصیص تسهیلات و تزریق سرمایه، می توان زمینه رونق تولید را فراهم کرد و با توجه به اینکه شهرستان دماوند یکی از شهرستان های خوش آب و هوا با منابع طبیعی مطلوب است، می توان در زمینه کشاورزی، باغات، افزایش تولید گردو و پرورش زنبور عسل موفق بود.

امام جمعه دماوند با بیان اینکه تقویت تعاونی ها نیازمند داشتن اتاق فکر است، تصریح کرد: نهادهای همچون شهرداری ها، منابع طبیعی، ‌ جهاد کشاورزی و دیگر نهادها می توانند با ایجاد تفاهم نامه ای زمینه جذب نیروی کار و کارگر ایرانی را فراهم و به صورت تعاونی، موجب تقویت این بخش شوند.

دماوند۲۱۰ تعاونی فعال دارد

جعفرمیرزاملکی، رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان دماوند در ادامه به فعالیت های تعاونی های شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: نقش تعاونی ها در کارآفرینی، مشارکت عمومی و اقتصاد نقش مهم و موثری است.

وی با بیان اینکه کاهش تصدی گری دولت و واگذاری امور به تشکلات مردمی از جمله اهداف و سیاست هایی دولت است، خاطرنشان کرد: تعاونی ها در این زمینه بسیار کارآمد هستند و برای تقویت و رفع مشکلات و مطالباتشان، به همدلی و تعامل مسئولان نیاز دارند.

این مقام مسئول در ادامه به ایرنا گفت: ۵۴۸ تعاونی در شهرستان دماوند به ثبت رسیده که از این تعداد ۲۱۰ تعاونی فعال و ۳۳۸ تعاونی غیرفعال است.

وی ادامه داد: از تعداد واحدهای تعاونی فعال، ۱۰۹ تعاونی مسکن و مصرف، ۳۰۲ تعاونی تولیدی و ۱۳۷ تعاونی توزیعی هستند؛ در سال ۹۸ حدود ۵ تعاونی به ثبت رسیده است، که از این تعداد تعاونی، حدود ۴۰ تا ۵۰ نفر مشغول بکار شدند.

میرزاملکی خاطرنشان کرد: سامانه کارا در سال ۹۶ آغاز بکار کرد و در سال ۹۷ نیز فعال بود و شهرستان در سال گذشته نیز توانست رتبه خوبی را در این سامانه ثبت کند ولی متاسفانه در سال جاری امکان ثبت در سامانه وجود ندارد و تاکنون هیچگونه اعتباری درخصوص پرداخت تسهیلات داده نشده است.

رئیس اداره تعاون شهرستان دماوند با بیان اینکه اتحادیه مسکن، مصرف، کشاورزی و صنعت فعالترین تعاونی ها در منطقه هستند، به آغاز بکار تعاونی توسعه عمران شهرستان اشاره کرد و گفت: هم اکنون این تعاونی به ثبت رسیده ولی به دلیل مشکلات متعدد امکان فعالیت نداشته که نیازمند تعامل بیشتر نهادها است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار