شهرداری مشکین دشت فردیس برای پیشگیری و کنترل ساخت و سازهای غیرمجاز، گشت های شبانه روزی در این شهر فعال کرده است.
کد خبر: ۷۷۷۸۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷ 05 September 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ ساخت و سازهای غیر رسمی یا غیر مجاز از گذشته تاکنون به عنوان یک معضل آسیب زا  اجتماعی در سطح شهرهای کشور از جمله استان البرز شناخته شده است.

مشکین دشت با جمعیتی حدود ۸۰ هزار نفر یکی از مناطق مهاجرپذیر استان البرز است که در این سال ها آماج ساخت و سازهای بی رویه و غیرمجاز قرار گرفته است. 

شهردار مشکین دشت فردیس می گوید برای جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز، عوامل کنترل و نظارت موظف شده اند با گشت شبانه روزی نسبت به جمع آوری مصالح ساختمانی متخلفان اقدام و مانع از این گونه ساخت و سازها شوند.

سیدجعفر موسوی افزود: طبق برنامه ریزی تمام ساخت و سازها در مشکین دشت کنترل و مانع ساخت بناهای غیرمجاز خواهیم شد. 

وی با بیان اینکه ساخت و سازهای غیرمجاز در مشکین دشت  شناسایی شده و با هماهنگی مراجع قضایی تخریب می شود، یادآور شد: تخلف ساختمانی به معنی نقض قوانین و ضوابط شهرسازی، فنی، ایمنی و بهداشتی است .

شهردار مشکین دشت ادامه داد: برهمین اساس سازه های غیرمجاز طبق قانون ماده صد شهرداری ها تخریب و رفع اثر می شود.

وی یکی از دلایل ساخت و سازهای غیر مجاز را عدم اطلاع رسانی درست به مردم دانست و گفت: ما باید با فرهنگ سازی از ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح منطقه جلوگیری کنیم .

شهروندان ساکن مشکین دشت می توانند با مراجعه به شهرداری نسبت به اخذ پروانه ساخت از مجرای قانونی اقدام به ساخت و ساز کنند.

ساخت و سازغیرمجاز دارای سازه های غیر ایمن بوده و این امر می تواند آسیب های جبران ناپذیری در مواقع بروز یک حادثه طبیعی از جمله زلزله را در پی داشته باشد.

به همین  دلیل شهرداری مشکین دشت از تکمیل اسکلت ۱۰ بنای غیرمجاز دراین شهر جلوگیری کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار