رئیس شوراهای حل اختلاف خوزستان از پایان اختلاف و درگیری و برقرای صلح و سازش بین دو طایفه در شهرستان شادگان پس از کشته شدن هشت نفر خبر داد.
کد خبر: ۷۷۹۷۱۲
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹ 14 September 2019

عبدالعباس زبیدی‌نیا اظهار کرد: در سال ۹۶ به دليل اختلاف جزئی، دو طايفه در شادگان با هم درگير شدند كه اين نزاع جزئی به درگيری گسترده بين این دو طايفه تبدیل شد.

وی تصریح کرد: در نتيجه اين اختلافات و درگيری‌ها، هشت نفر کشته و چهار نفر مصدوم شدند. همچنین این درگیری‌ها منجر به تخریب منازل طرفین شد.

زبیدی‌نیا عنوان کرد: پس از ارجاع پرونده نزاع این دو طایفه به شورای حل اختلاف جهت ایجاد مصالحه بین آنان، اعضای شورای حل اختلاف ویژه عشایر با همکاری شورای حل اختلاف شهرستان‌های شادگان و کارون و ریش‌سفیدان و معتمدین محلی وارد عمل شدند و پس از برگزاری چندین جلسه و ارائه توصیه‌های لازم به اصحاب دعوی، در جلسه‌ای با حضور رئیس دادگستری و دادستان شادگان و جمعی از مسئولان محلی، بین دو طایفه دعوا صلح و سازش برقرار کردند.

وی ادامه داد: در این جلسه، طرفین هم‌قسم شدند که از این به بعد در کنار یکدیگر با صلح و صفا زندگی کنند و کینه و کدورت‌هاب پیش آمده را از بین ببرند.

رئیس شوراهای حل اختلاف خوزستان با اشاره به گذشت دو طایفه از ادامه نزاع گفـت: از تلاش و کوشش رئیس دادگستری، دادستان شادگان، اعضای شورای حل اختلاف ويژه عشايرشادگان و کارون و معتمدین و ريش‌سفيدان جهت برقراری صلح و سازش ميان اين دو طايفه تشکر می‌کنم و از عموم مردم می‌خواهیم که در کنار شوراهای حل اختلاف در ترویج و توسعه فرهنگ صلح و سازش در جامعه همکاری و تعامل خوبی داشته باشند.

زبیدی‌نیا همچنین در راستای گسترش فرهنگ صلح و سازش و تاکید رئیس قوه قضائیه مبنی بر استفاده از ظرفیت شورای حل اختلاف در ایجاد صلح و سازش پرونده‌ها، بر ضرورت ارجاع پرونده‌های مهم به شورای حل اختلاف که قابلیت صلح و سازش دارند، تاکید کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار