کارشناس مسائل مذهبی گفت: امام حسین(ع) در ماجرای کربلا به همه بشریت درس عزت و آزادگی در سایه عبودیت خداوند متعال را آموخت.
کد خبر: ۷۷۹۸۴۶
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶ 14 September 2019

به گزارش تابناک رضوی، حجت‌الاسلام مهدی شریعتی‌تبار در ویژه برنامه‌های عزاداری حرم مطهر رضوی که در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: امام علی بن الحسین(ع) ملقب به «سجاد»، «زین العابدین»، و «سید الساجدین»، در کربلا حدود 22 سال سن داشت و خداوند به وسیله بیماری، جان او را نجات داد، درباره تاریخ شهادت آن امام اختلاف روایت وجود دارد، برخی مورخان ۱۲ محرم را به عنوان سالروز شهادت امام سجاد(ع) معرفی کرده‌اند.

 

کارشناس مسائل دینی با اشاره به اینکه عبودیت و بندگی تمام عیار از فضائل برجسته و معروف امام سجاد(ع) است، عنوان کرد: در بررسی صفات، فضائل و سیره زندگی امام سجاد(ع) به مواردی چون ترک دنیا، کثرت عبادت، زهد نسبت به مال دنیا و خوشی‌های آن می‌رسیم که از این موارد به «تعبد» و روی‌گردانی از دنیا، تعبیر می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) با موقعیت شناسی دقیق در محافل مختلف به تبیین اهداف واقعه کربلا و قیام سیدالشهدا(ع) پرداختند، اظهار کرد: ایشان پیام امام حسین(ع) را به گونه‌ای منتقل کردند که تا کنون ماندگار و جهانی شده است.

 

شریعتی تبار افزود: واقعه کربلا با همه ابعاد عظمت بی‌بدیلیش به ظاهر در عصر عاشورا با شهادت سیدالشهدا(ع) به پایان رسید، اما از آن زمان مأموریت حضرت سجاد(ع) و زینب کبری(س) آغاز شد.

 

کارشناس مسائل مذهبی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به اینکه امام حسین(ع) در ماجرای کربلا به همه بشریت درس عزت و آزادگی آموخت، اظهار کرد: تبعیت از این درس سید الشهدا(ع) در سایه عبودیت و بندگی خداوند متعال صورت می‎گیرد چون به فرموده امام حسین(ع) همه عزت‎ها از آنِ خداوند متعال است و اولیای الهی به عزت خدای متعال عزیز می‌شوند.

 

وی در ادامه قناعت را یکی از صفات مهم و ارزشمند اهل بیت(ع) برشمرد و عنوان کرد: امام علی(ع) در روایتی می‌فرمایند که «الْقَنَاعَةُ مَالٌ لَا یَنْفَدُ» یعنی قناعت دارائى است که نابود نمى‌شود زیرا قناعت و خرسند بودن به آنچه داریم، نیازمندى را دور مى‌سازد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار