بانک ایران زمین از جمله بانکهای پیشرو در زمینه دیجیتالی کردن فعالیت های خود است که تا کنون توانسته در این زمینه رضایتمندی مشتریان خود را جلب کند و از سودمندی دیجیتالی کردن فعالیت هایش بهره مند شود. همین رضایتمندی مشتریان و بهره وری و بازدهی مناسب برای بانک موجب شده مسوولان این بانک عزم خود را جزم کنند تا هر چه بیشتر خود را با فعالیتهای دیجیتالی و به روز دنیا همسو کنند. بانک ایران زمین به دنبال تحقق شعار بانکداری دیجیتال و دست یابی به چشم انداز سال ۱۴۰۰ و ارائه خدمات بر اساس نیاز مشتری است.
کد خبر: ۷۷۹۹۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۶ 14 September 2019

بانک ایران زمین

امروزه بانکداری دیجیتال حرف اول را در جهان تجارت و مراودات مالی می زند و خوان پر نعمتش را برای مشتریان و بانکداران به گونه ای گسترانده که هر کس یک بار از آن استفاده کند حلاوت سودمندی آن را در کام خود فراموش نخواهد کرد. گسترش هرچه بیشتر دنیای دیجیتال و محبوبیت روزافزونش دلایل بسیار ساده و قابل قبولی دارد که همگان بر آن صحه می گذارند و ارتباطی خوشایند و جدانشدنی با آن برقرار کرده اند چرا که در دنیای کنونی پیچیدگی و گستردگی مراودات مالی نیازمند سرعت و دقت هر چه بیشتر در انجام امور می باشد و بانکداری دیجیتال این امر را برای کاربران به بهترین شکل ممکن فراهم کرده و روز به روز در حال گسترش و ایجاد تنوع در خدمات دیجیتالی به دوستداران خود می باشد.
بانکداری دیجیتال، به معنای دیجیتالی کردن کامل بانک‌‌ و تمام فعالیت‌‌ها، برنامه‌‌ها و کارکردهای آن است. بانکداری دیجیتال، نه تنها مربوط به دیجیتالی نمودن خدمات و محصولات است، یعنی مواردی که مشتریان مشاهده می‌‌کنند، بلکه مربوط به خودکارسازی فرآیندهای شما و مرتبط نمودن این دو جهان با میان‌‌افزار است. بانکداری دیجیتال، مربوط به خودکارسازی هر مرحله از ارتباط بانکداری و بسیار فراتر از یک پلتفرم بانکداری آنلاین یا موبایلی است و شامل یک تحول کامل به یک محیط دیجیتال برای مشتریان و کارکنان است. این شیوه از بانکداری متکی به کلان ‌‌داده، تجزیه وتحلیل و پذیرش تمام فناوری‌‌های جدید به منظور بهبود تجربه‌‌ی مشتری است.

تفاوت بین بانکداری دیجیتال و بانکداری آنلاین و بانکداری سنتی

مهمترین تفاوت بین بانکداری دیجیتال و بانکداری آنلاین و بانکداری سنتی، این است که رابطه‌‌ی مشتریان با یک بانک دیجیتال، بدون نیاز به مراجعه به هیچ شعبه‌‌ی فیزیکی‌‌ و به صورت کاملا آنلاین شروع می‌‌شود و باقی می‌‌ماند. بانکداری سنتی، مبتنی بر اقدامات دستی و ارتباط مستقیم است. با این وجود، بانکداری دیجیتال، از بانکداری آنلاین، یک قدم پیش‌‌تر می‌‌رود. در بانکداری آنلاین، فعالیت‌‌های اصلی بسیاری، به صورت آنلاین در دسترس هستند، اما یک تحول کامل به دنیای دیجیتال وجود نداشته است. Front end دیجیتال است اما فرآیند‌‌های پشت‌‌ صحنه عمدتا یکسان باقی می‌‌مانند. بانکداری دیجیتال، شامل دیجیتالی نمودن این back end
قدیمی است، بانکداری دیجیتال دارای معنا و مفهومی بیش از صرفا داشتن یک وب‌‌سایت یا برنامه‌‌ی عالی می‌‌باشد.

بانک ایران زمین پیشرو در زمینه دیجیتالی شدن

بانک ایران زمین از جمله بانکهای پیشرو در زمینه دیجیتالی کردن فعالیت های خود است که تا کنون توانسته در این زمینه رضایتمندی مشتریان خود را جلب کند و از سودمندی دیجیتالی کردن فعالیت هایش بهره مند شود. همین رضایتمندی مشتریان و بهره وری و بازدهی مناسب برای بانک موجب شده مسوولان این بانک عزم خود را جزم کنند تا هر چه بیشتر خود را با فعالیتهای دیجیتالی و به روز دنیا همسو کنند. بانک ایران زمین به دنبال تحقق شعار بانکداری دیجیتال و دست یابی به چشم انداز سال ۱۴۰۰ و ارائه خدمات براساس نیاز مشتری است.
عبدالمجید پورسعید مدیرعامل این بانک در تشریح رویکرد این بانک در اجرای بانکداری دیجیتال(باز) می گوید: در بانکداری دیجیتال(باز) امکان رقابت بانکهای کوچک و بانکهای بزرگ فراهم می‌شود، زیرا در بانکداری به سبک فردا آنچه مهم است تجربه مشتری از خدماتی است که می‌گیرد نه تعداد شعب. بانکداری باز راه‌ را برای محصولات و خدمات نوآورانه در صنعت بانکداری باز می‌کند. در شیوه‌ جدید از بانکداری تمرکز بر ارائه هرچه بهتر خدمت بر مبنای درخواست مشتری است و فضای ارائه خدمات تغییر می‌کند. در فضای جدید تکیه بر روی ایجاد شبکه‌های تبادل اطلاعات است نه متمرکز کردن آن. در این فضا خلاقیت است که موجب انتخاب یک بانک به عنوان ارائه دهنده، خدمات خواهد بود.
امضای دیجیتال، گشایش حساب به صورت آنلاین، ثبت درخواست انجام امور از طریق همراه بانک، پرداخت از طریق حسابهایی با چند امضا از جمله خدمات ارائه شده می باشد.
وی با تاکید بر رویکرد درآمدهای کارمزدی بانکها گفت: مهمترین رویکرد بانکداری دیجیتال(باز) ارائه خدمات از طریق شرکتهای دانش بنیان و استارت آپ ها و فین تک ‌ها است که موجب افزایش درآمدهای کارمزدی و بهبود تجربه مشتری در دریافت خدمات و رضایت از پرداخت کارمزد توسط مشتری می شود. همه شرایط برای ارائه یک تجربه خوب به مشتریان آماده است. فین‌تک ها و شرکتهایی که در حوزه عملیات مالی فعالیت دارند می‌توانند از طریق پلت فرم بانکداری باز این بانک با نام "ایران زمین بوم" izboom به توسعه خدمات خود بپردازند و مشتریان نیز می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار