کد خبر: ۷۸۰۱۶۶
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵ 15 September 2019

 

اعتمادآنلاین: مسعود پزشکیان، نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مطالبات بر زمین مانده مردم در حیطه اقتصادی و اجتماعی، گفت: یکی از مشکلات اصلی ما این است که صادقانه با مردم حرف نمی‌زنیم و به آنها نمی‌گوییم که در چه شرایطی هستیم و این رفتاری که در پیش گرفته‌ایم چه هزینه‌ای برای ما دارد.

نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی ادامه داد: من نمی‌گویم با کسی صلح کنیم، می‌گویم وقتی با دنیا می‌جنگیم، این کار برای ما هزینه دارد. جنگ فعلی، سخت‌تر از جنگ با عراق است و نمی‌توانیم منکر این واقعیت شویم.

نماینده مردم تبریز در خانه ملت مطرح کرد: جنگ فعلی از نظر اقتصادی و اجتماعی هزینه زیادی برای ما ایجاد می‌کنند، اما متاسفانه به جای اینکه واقعیت‌ها را به مردم بگوییم، دیگران را متهم می‌کنیم که بی‌عرضه هستند. ۴۰ سال است که در حال عوض کردن این بی‌عرضه‌ها هستیم! اگر مشکل آنها بودند، پس چرا چیزی تغییر نمی‌کند؟

پزشکیان با انتقاد از روندی که در پیش گرفته شده است، گفت: عملکردهای فعلی در برخورد با مسائل مختلف، علمی و درست نیست و این روند باید اصلاح شود.

نایب‌رئیس اول مجلس همچنین تاکید کرد: این نوع برخورد با مسائل، استفاده جناحی از شرایط است، در حالی که با برخوردهای جناحی مشکلات حل نمی‌شود.

او سپس با بیان اینکه «تعامل با جهان از اهمیت زیادی برخوردار است»، به تاکیدات رهبری در این باره اشاره کرد و گفت: همان‌طور که رهبری در سیاست‌های کلی فرمودند، باید با دنیا بر اساس مصلحت، عزت و حکمت مصالحه کنیم. باید بر اساس دوستی با دنیا کارها را پیش ببریم و در تعامل با جهان است که می‌توانیم حرف‌مان را بزنیم و اهداف‌مان را پیش ببریم.

نماینده مردم تبریز در خانه ملت در پایان گفت: اگر قرار بر دعوا و جنگ است، باید بر جنگ و عدم تعامل تاکید شود، در حالی که چنین نیست و مصلحت بر تعامل با دنیاست و این تعامل باید تقویت شود. بنابراین باید روش را تغییر دهیم تا هم فشار کمتری به مردم تحمیل شود و هم بتوانیم تعامل بهتری با دنیا برقرار کنیم.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
اسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
بترسید از خشم ملت ای مسولین تو نوار صوتی خمینی هست به مسولین هشدار میداد اگر یاذتان باشد اقای پزشکیان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار