رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: خوشبختانه امسال شاهد کاهش سد معبر هیات‌های عزاداری حسینی در خیابان‌ها و نیز توجه بیشتر به نماز در تکایا بودیم که جای قدردانی دارد.
کد خبر: ۷۸۰۱۷۵
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱ 15 September 2019
رییس شورای تهران: سد معبر هیات‌های عزاداری امسال کاهش یافت

به گزارش تابناک تهران، محسن هاشمی روز یکشنبه در یکصد و شصت و چهارمین جلسه علنی شورا افزود:‌ امیدواریم در ایام بزرگداشت اهل بیت همه رهنمودهای آنان از جمله رعایت حقوق دیگران، توجه به نظافت، جلوگیری از آزار حیوانات، نیکی به محرومان و اقشار نیازمند در عمل مورد توجه همه ما قرار گیرد.

وی همچنین از خدمات خالصانه پاکبانان شهرداری پایتخت در دهه نخست محرم و نیز ابتکار برخی اعضای شورا برای مشارکت شهروندان در نظافت شهر تشکر کرد.

نهاد شورا میراث گرانقدر مرحوم طالقانی

هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایام سالگرد رحلت آیت الله طالقانی گفت: طرح مساله لزوم تاسیس نهاد شورا در کشور میراث گرانقدر مرحوم طالقانی است که امروز به درخت تناور و بالنده شوراهای اسلامی شهر و روستا تبدیل شده است. 

وی افزود: آیت الله طالقانی را به‌حق می توان دایره‌المعارف مبارز علیه رژیم طاغوت دانست چراکه برای سه دهه به‌صورت مستمر، زندگی خویش را وقف مبارزه با استبداد و استعمار کرد و از ملی شدن صنعت نفت تا نهضت امام خمینی(ره)، همواره در صف اول مبارزان و رنج کشیدگان قرار داشت.
رییس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: زندگی آیت الله طالقانی که از سوی امام راحل ابوذر زمان نام گرفت، با ساده زیستی، اخلاق و مدارا توام بود؛ ایشان همواره بر حفظ جایگاه روحانیت در مردم و جلوگیری از ایجاد فاصله با اقشار گوناگون جامعه تاکید داشت.

ترافیک و آغاز مهر

به گزارش ایرنا وی همچنین پیش از شروع این جلسه در جمع خبرنگاران با توجه به اینکه طرح کاهش کنترل آلودگی هوا محدودیت بیشتری را برای ورود خودروها در شهر در نظر گرفته است و قاعدتا می‌تواند در کاهش بار ترافیک موثر باشد گفت: جلسات مشترک شهرداری و پلیس راهور به منظور برنامه ریزی برای کاهش ترافیک اول مهر برگزار می شود.

هاشمی افزود:‌ این جلسات همانند سال‌های گذشته به صورت مستمر در حال برگزاری است.
رییس شورای شهر تهران افزود: با توجه به اینکه ما هر سال در آغاز سال تحصیلی جدید با ترافیک روبه‌رو هستیم این جلسات می‌تواند در روان شدن ترافیک موثر باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار