نایب رئیس شورای شهر پیشوا گفت: اعضای شورای اسلامی این شهر رای به برکناری حکمت امیری شهردار پیشوا به دلیل عدم سکونت در این شهر رأی دادند.
کد خبر: ۷۸۰۲۶۷
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲ 15 September 2019
اولین تلفات قانون سکونت شهرداران در استان تهران/ شهردار پیشوا در آستانه برکناری قرار گرفت

به گزارش تابناک تهران، مجتبی جنیدی نایب رئیس شورای شهر پیشوا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: هفته گذشته ۵ عضو اصلی شورای اسلامی شهر، رای به برکناری و عزل حکمت امیری از سمت شهرداری پیشوا دادند.

وی افزود: تمام کارهای استیضاح آقای امیری را انجام دادیم و همه نامه‌های برکناری ایشان صادر شده است.

نایب رئیس شورای شهر پیشوا تشریح کرد: طبق قانون وزارت کشور از این که شهرداران هر شهر باید در محل کار خود سکونت داشته باشند، مشکل ماهم با ایشان همین بود که در پیشوا سکونت نداشتند.

وی در بیان این که منزلی هم برای ایشان در پیشوا تهیه شده بود اذعان کرد: در پیشوا خانه‌ای برای ایشان در نظر گرفتیم ولی گفتند به دلیل کار همسرشان قادر به سکونت در این شهر نیستند.

جنیدی تصریح کرد: حکمت امیری از یکشنبه قبل به مدت یک هفته در پیشوا و محل کارشان حضور پیدا نکردند و در جلسات شورای شهر و شهرداری هم حضور نداشتند.

نایب رئیس شورای شهر پیشوا در خصوص رای اعضای شورا به برکناری حکمت امیری اظهار کرد: ۵ عضو اصلی رای به برکناری ایشان دادند و دو عضو نیز رای ندادند هرچند با همین ۵ رای حکم برکناری ایشان صادر خواهد شد.

وی در مورد جایگزین برای امیری به عنوان شهردار پیشوا بیان کرد: در حال حاضر گزینه ای در نظر گرفته نشده و در جلسه بعدی شورا در این‌باره تصمیم گیری خواهد شد.

جنیدی در پایان خاطرنشان کرد: به احتمال زیاد تا دوشنبه صبح  حکم برکناری حکمت امیری از سمت شهرداری پیشوا را صادر می‌شود.

اوایل تیرماه خبرگزاری فارس در گزارش تحقیقی با عنوان «چند نفر از شهرداران استان تهران باید اسباب‌کشی کنند؟» لیست محل سکونت شهرداران استان تهران را منتشر کرد. در گزارش محل زندگی حکمت امیری شهردار پیشوا، تهران عنوان شده بود. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار