استاندار تهران گفت: ۶۳۱ دستگاه و مراکز مهم و حیاتی در استان وجود دارد که از این میزان ۱۳۱ دستگاه و مرکز به مولد برق اضطراری مجهز نیستند.
کد خبر: ۷۸۰۴۳۵
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱ 16 September 2019

استاندار تهران: ۱۳۱ دستگاه دولتی در استان به برق اضطراری مجهز نیستند

به گزارش تابناک تهران، انوشیروان محسنی بندپی عصر یکشنبه در دومین نشست شورای پدافند غیر عامل که در سالن جلسات استانداری برگزار شد افزود: تعدادی از مراکز و دستگاه‌های دولتی اجازه بررسی را به ما نمی دهند تا بدانیم، آیا به مولد برق اضطرای مجهز هستند یا نه اما ما به هر نحوی که شده این اماکن را بررسی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه پدافندغیرعامل از نان شب برای ما واجب‌تر است، اضافه کرد: پدافندغیر عامل مبحث مهم و با اولویت است که اگر به صورت تخصصی، علمی و کارشناسی به آن نگاه نکنیم دچار یک عقب ماندگی می‌شویم که ضرر آن قابل جبران نیست.

استاندار تهران گفت: دشمن روش مقابله خود را عوض کرده و با تحریم مسئولان دستگاه‌های مختلف، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، فشار از طریق مسائل اقتصادی بر روی مردم و پمپاژ ناامیدی از طریق جنگ روانی در پی رسیدن به اهداف خود است.

محسنی بندپی خاطرنشان کرد: باید مسئولان و آحاد مردم در مقابل این آسیب‌ها که در زمره جنگ روانی و پدافند غیرعامل است، مقاومت کنند.

وی تصریح کرد: دستیابی به انرژی هسته‌ای، ساخت پهپادها (پرنده هدایت پذیر از دور) و آمادگی در زمینه‌های مختلف با هدف حفظ امنیت و آرامش مردم صورت می‌گیرد.

محسنی بندپی با بیان اینکه باید با فن آوری‌های جدید با تهدیدات دشمن مقابله کنیم ادامه داد: مهیا بودن در مقابل همه تهدیدها با شناسایی ضعف‌ها و خلاءهای موجود امکانپذیر است.

وی با بیان اینکه جلسات کارگروه های تخصصی استانداری به صورت منظم انجام می شود گفت: کارگروه هایی که در این نشست گزارش عملکرد خود را ارائه نداده‌اند در جلسه بعدی حتما باید گزارش‌های خود را ارائه دهند.

محسنی بندپی گفت: آحاد جامعه در مورد پدافند غیرعامل اطلاعاتی ندارند که باید در این زمینه فرهنگ‌سازی شود.

وی اضافه کرد: از ۸ تا ۱۴ آبانماه که روز پدافند غیرعامل است باید نقاط قوت را ارتقاء دهیم و برای مسائل اجتماعی و فرهنگی از سازمان‌های مردم نهاد و مردم  کمک بگیریم تا مسائل راحت‌تر و کم هزینه‌تر انجام شود.

امنیت فناوری اطلاعات دستگاه‌های اجرایی استان تهران ارتقاء می یابد
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تهران نیز در حاشیه این نشست در گفت و گو با ایرنا گفت: کارگروه تعاملی و هماهنگی برای ارتقاء امنیت فناوری اطلاعات دستگاه‌های اجرایی مبتنی بر سیستم ISMS(سیستم مدیریت امنیت اطلاعات) در استان تهران تشکیل شده که یک استاندارد جهانی برای بحث امنیت در فضای سایبر است.

مرتضی رضایی با بیان اینکه دستگاه‌ها ملکف هستند این سیستم را در سازمان خود راه اندازی کنند، ادامه داد: این گروه تعاملی با حضور معاونان فناوری اطلاعات دستگاه‌های اجرایی و با محوریت معاونت امنیت سازمان فناوری اطلاعات ایران تشکیل شده است و در شبکه‌های اجتماعی رایج و عمومی نیست بلکه یک شبکه اجتماعی خاص است که در اختیار معاون امنیت سازمان فناوری اطلاعات است.

وی گفت: در این گروه تمامی مدیران فناوری اطلاعات دستگاه‌های اجرایی استان تهران را عضو می کنیم و افراد نیازمندی و سوالات خود را در حوزه امنیت فضای سایبری مطرح می کنند و به سوالات آنها پاسخ داده می شود و پیام های امنیتی برای آنها ارسال می شود و اگر رخداد امنیتی در فضای سایبر  اتفاق افتاده باشد از طریق این گروه اطلاع رسانی می شود تا اقدامات لازم را برای پیشگیری و مقابله با رخ دادهای امنیتی انجام دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار