رییس اتحادیه صنف فروشندگان نوشت افزار می گوید: نمایشگاه پاییزه به مناسبت بازگشایی مدارس هر ساله برگزار می‌شود، اما امسال متاسفانه زمان بازگشایی مدارس بلافاصله پس از تعطیلات چند روزه صورت گرفت و همین موضوع باعث شد در بحث قیمت گذاری‌ها کنترل لازم صورت نگیرد.
کد خبر: ۷۸۰۷۴۹
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶ 17 September 2019
بوی ماه مهر در تورم و تحریم/ تکلیف مردم با گران‌فروشان لوازم التحریر چیست؟
 

به گزارش تابناک تهران، شهرام میرآخورلو، معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان روز گذشته اعلام کرد، در نخستین روز برپایی نمایشگاه لوازم التحریر ماه مهر، شاهد تخلفات بسیاری از جمله گران‌فروشی بودیم و اکیپ بازرسان در ٢ نقطه بوستان گفتگو و حکیمیه برای رسیدگی به این موضوعات مستقر شده اند.

به گفته او عمده تخلفات رخ داده در این بخش مربوط به عدم درج قیمت بخصوص در محصولات فانتزی و همچنین گران‌فروشی کیف مدارس بوده که با حضور بازرسان در این دو نقطه، برخورد تعزیراتی با متخلفان صورت گرفته است.

موسی فرزانیان رییس اتحادیه صنف فروشندگان نوشت افزار و لوازم مهندسی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی رویداد۲۴ در مورد تخلفات در نمایشگاه پاییزه می‌گوید: نمایشگاه پاییزه به مناسبت بازگشایی مدارس هر ساله برگزار می‌شود، اما امسال متاسفانه زمان بازگشایی نمایشگاه بلافاصله پس از تعطیلات چند روزه صورت گرفت و همین موضوع باعث شد در بحث قیمت گذاری‌ها کنترل لازم صورت نگیرد.

او ادامه می‌دهد: البته درج قیمت‌ها بر روی کلیه کالا‌ها الزامی است و از بازرسی اصناف نیز برای کنترل در نمایشگاه بوستان گفتگو و در نمایشگاه حکیمیه حضور دارند.

فرزانیان در پاسخ به این پرسش که چه جریمه‌ای برای متخلفان در نظر گرفته شده می‌گوید: گران فروشی و تخلفات از سوی تعزیرات و اتاق اصناف پیگیری می‌شود و بر اساس استاندارد‌ها واحد متخلف، جریمه و در صورت تکرار غرفه او در نمایشگاه تعطیل خواهد شد.

او در خصوص میزان جریمه‌ها می‌گوید: میزان آن از سوی قاضی مشخص می‌شود و نرخ مشخصی ندارد.

فرزانیان می‌گوید: در بوستان گفتگو ۷۰ غرفه و در نمایشگاه حکیمیه حدود ۳۰ غرفه از روز گذشته ۲۴ شهریور ماه تا ۵ مهر ماه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب فعالیت دارند. همچنین ۲ واحد تنظیم بازار در این نمایشگاه حضور دارد که به ارائه دفتر‌های دولتی می‌پردازد. قیمت مصوب دفتر ۴۰ برگ در این نمایشگاه ۱۷۰۰ تومان، ۶۰ برگ ۲۵۰۰ تومان، ۸۰ برگ ۳۴۰۰ تومان و دفتر ۱۰۰ برگ ۴۲۰۰ تومان است.

او در پاسخ به این پرسش که آیا لوازم التحریر وارداتی هم در این نمایشگاه ارائه می‌شود؟ می‌گوید: بله، ۵۰ درصد کالا‌ها از جمله پاک کن، مداد و مدادرنگی از کشور‌های چین، کره و اندونزی  وارد شده است، اما اکثر خودکار‌ها ایرانی هستند و تنوع در بین آن‌ها زیاد است.

فرزانیان در مورد طرح‌های روی جلد دفتر‌ها نیز می‌گوید: این موضوع از سال‌های گذشته از سوی اتحادیه صحاف، اتحادیه فروشندگان نوشت افزار و اماکن پیگیری شده تا طرح‌های روی جلد دفترها از طرح‌های ایرانی انتخاب شود و جلوی فروش برخی از طرح‌ها که با فرهنگ ما تناسبی ندارد گرفته شده است.

 
منبع: رویداد24-ندا جعفری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار