فرماندار اسلامشهر گفت: اداره ارشاد طی ۱۰ روز مهلت دارد که پیش نویس سند فرهنگی شهرستان را آماده کند تا مورد بررسی و تصویب و اجرا قرار بگیرد.
کد خبر: ۷۸۰۷۹۶
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷ 17 September 2019

مهلت ۱۰ روزه فرماندار به اداره ارشاد اسلامشهر

به گزارش تابناک تهران، مسعود مرسلپور پیش از ظهر دوشنبه در کارگروه فرهنگی و اجتماعی شهرستان اسلامشهر اظهار داشت: افزایش آسیب های اجتماعی و بروز آسیب های نوپدید در جامعه  نشان دهنده  نوعی کم کاری و خلا در دستگاه های فرهنگی است لذا راهکارهای موثر بر کنترل آسیب های اجتماعی و اتخاذ تدابیر مناسب در این زمینه، باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد و به صورت دقیق اجرایی شود.

فرماندار اسلامشهر بیان داشت: تعامل و انسجام دستگاه های اجرایی در فرهنگ سازی و آموزش‌های لازم در راستای مقابله با آسیب های اجتماعی از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و نیازمند عزم ملی و همگانی است.

وی توجه به افزایش سرمایه های اجتماعی را مهم دانست و خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش در کاهش آسیب های اجتماعی و جلوگیری از رفتارهای پرخطر در بین دانش آموزان و همچنین افزایش سرمایه اجتماعی در جامعه نقش بی بدلیلی دارد و با توجه به بروز آسیب های نوپدید در میان این قشر، نیازمند یک تحول بنیادین است.

مرسلپور در خصوص اقدامات فرهنگی سطح شهرستان اسلامشهر نیز با تاکید بر اینکه باید پیش نویس سند فرهنگی اسلامشهر طی ۱۰ روز آماده شود بیان داشت: اداره ارشاد پیش نویس طرح فرهنگی را تدوین کند تا بتئانیم آن را مورد تصویب و اجرا در شهرستان قرار دهیم.

فرماندار اسلامشهر گفت: بحثی در خصوص فضای فرهنگ گسست وجود دارد که باید اقدامات فرهنگی مدارس و دانشگاه ها با خارج از این مراکز صورت گیرد و در این رابه کارگروهی تشکیل شود با عضویت همه ارگان ها و سازمان های مربوطه و این طرح فرهنگی جامع را در دانشگاه ها که مطابق با سیاست های فرهنگی و مراکز اموزش عالی هستند مصوب و اجرایی کنیم.

فرماندار اسلامشهر اظهار داشت: ایرادی که به عنوان رییس شورا فرهنگی اموزش می گیریم این است که شیوه پیوند غیر مستقیم وجود ندارد و باید آن را به کار ببریم و همه دستگاه ها باید پای کار باشند  و در این خصوص نیازمند جلسه ای با وعاظ و مبلغین و ائمه جماعت هستیم تا  نکاتی مطرح شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار