معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر با بیان اینکه عملیات توسعه پارکینگ خودروها در مرز شلمچه آغاز شده است گفت: ۳۰ هکتار به محوطه پارکینگ خودروها در مرز شلمچه افزوده می شود.
کد خبر: ۷۸۰۹۸۴
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶ 18 September 2019

کورش مودت در نشست ستاد اربعین در مرز شلمچه اظهار داشت : زیر ساخت های مرز شلمچه نسبت به اربعین پارسال در حال گسترش است و در این راستا علاوه بر محوطه ۵۰ هکتاری پارکینگ خودروها در مرز شلمچه ۳۰ هکتار دیگر نیز به فضای پارکینگ در این گذرگاه مرزی افزوده می شود که عملیات آماده سازی آن با شتاب در حال انجام است.  

وی افزود:  ۱۱ پارکینگ برای مواقع اضطراری نیز در خرمشهر مهیا شده وهمچنین  ۳۰ حسینیه و مسجد نیز برای اسکان اضطراری زایران در این شهرستان پیش بینی شده است.

فرماندار خرمشهر با بیان اینکه تعداد مسیرهای عبور زایران در مرز شلمچه از ۲۴ گیت به ۳۶ گیت اضافه‌ شده است گفت:تعداد چشمه‌ سرویس بهداشتی در مرز شلمچه از ۶۰۰ چشمه و  ۱۵۲ حمام به ست ۷۵۰ چشمه و حدود ۲۰۰ باب حمام افزایش می یابد.

فرماندار خرمشهر از آماده شدن گیت‌های گذر اتباع غیر ایرانی تا زمان پیک حضور زائران حسینی در اربعین خبر داد و گفت: در ابتدای مسیر عبور گذر اتباع خارجی از محل پایانه مرزی شلمچه با زائران ایرانی انجام می شود اما از ۱۵ مهر و هم‌زمان با پیک حضور زائران اربعین تردد اتباع خارجی از گیت‌های مخصوص انجام می شود.

مودت به مشارکت شهرداری‌های استان‌های معین در فراهم‌سازی زیرساخت ها برای خدمت رسانی به زایران اربعین در مرز شلمچه  اشاره کرد و گفت :  شهرداری‌های معین درآماده‌سازی پارکینگ در مرز شلمچه مشارکت دارند ضمن اینکه قرار است مسیر  میدان مقاومت خرمشهر تا پل نو و بهسازی آسفالت پل نو انجام شود.
وی افزود: با توجه به گرمای هوا  ۴۰۰ متر مه پاش در مسیر تردد زوار در مرز شلمچه ایجاد می شود و سازمان منطقه آزاد اروند نیز احداث سایبان در طول مسیر را تقبل کرده است.

فرماندار خرمشهر در بخش دیگری بر اهمیت خدمات‌رسانی مطلوب به اتباع غیر ایرانی تاکید کرد و گفت: پیگیری کارت تردد برای اتباع خارجی ، تردد خودروهای زائران غیر ایرانی و محلی برای استقرار موکب اتباع خارجی از جمله مواردی است که در مرز شلمچه پیش بینی شده است.

فرمانده هنگ مرزی خرمشهر نیز در این نشست خواستار تقسیم اتباع میان دیگر مرزهای شد و بیان کرد: این موضوع علاوه بر مطالبه مرزبانی خرمشهر ، از سوی طرف عراقی نیز پیشنهاد شده است .

سرهنگ منصور رضا عزیزی به عودت ۵۰۰ تبعه خارجی در اربعین پارسال از مرز شلمچه اشاره کرد و گفت: این زایران به دلیل همراه نداشتن مدارک قانونی و دیگر مشکلات عودت داده شدند که البته شمار این افراد بیش از این تعداد بود که تعدادی با تعامل دیپلماتی کلانتر مرز راهی عتبات شدند.

وی افزود: باید هماهنگی لازم برای عودت چنین اتباع خارجی در مرز شلمچه پیش بینی شود .

امسال ۴۰۰ موکب در مسیر ۱۵ کیلومتری میدان مقاومت خرمشهر تا مرز شلمچه برپا می‌شوند که طبق برنامه ریزی انجام شده ۱۲۰ موکب از شهرستان خرمشهر، ۱۲۰ موکب از شهرستان آبادان و ۱۶۰ موکب از استان ها و شهرستان های معین می باشند.

شلمچه در فاصله ۱۵ کیلومتری خرمشهر مهمترین گذرگاه مرزی استان خوزستان برای تردد زائران اربعین حسینی است.

 در اربعین پارسال بیش از ۵۳۵ هزار زائر ایرانی و خارجی از مرز شلمچه تردد کردند.

بر اساس تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران، ۲۷ مهرماه ۱۳۹۸ مطابق با بیستم صفر روز اربعین حسینی است.

سفر زایران عتبات عالیات عراق از روز یکشنبه دهم شهریورماه در اولین روز از ماه محرم الحرام بدون روادید از مرز بین المللی شلمچه آغاز شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار