مشکلات و مطالبات اهالی دو روستای بخش مرکزی شهرستان دماوند(روستای آینه ورزان و خسروان) روز سه‌شنبه با حضور مسئولان شهرستان در داخل روستا و در جمع اهالی بررسی شد.
کد خبر: ۷۸۱۰۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱ 18 September 2019

مطالبات ۲ روستای دماوند بررسی شد

به گزارش تابناک تهران، بازدید از روستاهای بخش مرکزی و رودهن شهرستان دماوند یکی از برنامه های مسئولان منطقه است که به صورت ماهانه یا هفتگی انجام می شود.

صبح امروز فرماندار، نماینده مردم شهرستان های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی، بخشدار مرکزی و دیگر مسئولان شهرستان به صورت هیاتی به دو روستای خسروان و آینه ورزان که از روستاهای بخش شرقی شهرستان است، رفته و با مردم روستا به گفت و گو نشستند.

ابتدا مسئولان با حضور در روستای خسروان پای صحبت مشکلات و مطالبات مردم روستا نشستند. از جمله مشکلات اهالی روستا در بخش کشاورزی، تولید بخش اعظم سیب درختی منطقه و نبود بازار فروش که موجب کاهش رونق باغداری و عامل فروش اراضی کشاورزی توسط باغداران شده است که در آینده زمینه افزایش ساخت سازهای غیر مجاز و ویلا نشینی به ویژه در خارج از بافت روستا را محقق می کند.

در ادامه مسئولان شهرستان بعد از بازدید و بررسی مشکلات اهالی روستای خسروان به روستای آینه ورزان رفتند و پای درد و دل اهالی این روستا نیز نشستند. از جمله مشکلات آنان مساعدت در خصوص تامین مسکن جوانان، لزوم ساماندهی دامداران، ایجاد کارآفرینی و اشتغال، استفاده از طرح گردشگری و بوم‌گردی و ... بود.

به گفته مهدی حیدری، بخشدار مرکزی شهرستان دماوند روستای خسران از جمله روستاهای بخش شرقی شهرستان است که بر اساس سرشماری سال ۹۵ دارای ۶۶ خانوار و ۲۳۰ نفر جمعیت دارد. همچنین روستای آینه ورزان نیز ۳۳۸ خانوار و یک هزار و ۱۵۶ نفر جمعیت دارد.

این مقام مسئول به اقدامات صورت گرفته در روستای خسروان اشاره کرد و گفت: طرح هادی روستا و آسفالت بلوار، جدول گذاری، نصب دوربین های امنیتی و کنتور برق، اجرای طرح آبیاری قطره ای، لوله کشی آب شرب و ... نیز با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیون تومان طی سال های ۹۶ و ۹۷ از محل اعتبارات ارزش افزوده و دهیاری اجرا شده است.

وی ادامه داد: از جمله اقدامات صورت گرفته در این روستا، تأمین قیر یارانه‌ای و روکش و آسفالت، تأمین برق معابر و جلوگیری از تخریب حمام قدیمی روستا بوده که با اعتباری بالغ بر ۲.۵ میلیارد تومان محقق شده است.

مجید صفری، فرماندار شهرستان دماوند در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز به دنبال بازدید روستایی از دو روستای بخش مرکزی شهرستان دماوند، مشکلات این دو روستا از سوی اهالی مطرح و توسط مسئولان مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: عمده مشکل اهالی روستای خسران، تامین قطعه زمینی جهت احداث مسکن جوانان و رفع مشکل باغداران روستا جهت حمایت از تولیدات کشاورزی و جلوگیری از فروش اراضی بود.

این مقام مسئول افزود: مقرر شد بنیاد مسکن و منابع طبیعی زمینی را جهت ساخت مسکن جوانان واگذار و مشکل باغداران نیز با پیگیری جهاد کشاورزی برای فروش سیب و دیگر مشکلات آنان حل شود.

صفری به روستای آینه ورزان و مشکلات این روستا اشاره کرد و افزود: یکی از مطالبات اهالی این روستا، اشتغال زایی و تقویت واحدهای تولیدی بود که مقرر شد مشکل دامداران و منبت کاران روستا با استفاده از پتانسیل های منطقه مرتفع شود؛ روستای آینه ورزان از جمله روستاهای هدف گردشگری و صنایع دستی استان و منطقه است که برای توسعه این روستا نیازمند طرح جامع هستیم.

وی در خصوص مشکل طرح هادی روستا نیز گفت: بازنگری طرح های هادی روستایی هر ۱۰سال توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی محقق می شود که هم اکنون طرح هادی این روستا هشت ساله بوده و بعد از دو سال بازنگری صورت می گیرد.

این مقام مسئول نیز در خصوص فاضلاب ناحیه صنعتی روستای آینه ورزان که نارضایتی هایی را برای اهالی روستا ایجاد نموده است نیز گفت: به گفته رئیس شهرک صنعتی، تصفیه خانه فاضلاب شهرک بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با فرصت ۱۵ روزه برای ساماندهی این مهم، این معضل نیز برطرف می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار