نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خبر داد:
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: از 10 سال پیش شعار انتخابی هر ساله برای کشور حول محور اقتصاد است که نشان از اهمیت و توجه به اقتصاد کشور است.
کد خبر: ۷۸۱۱۸۸
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۳ 18 September 2019

به گزارش خبرنگار تابناک در اصفهان، حمید رضا فولادگر در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: عمده مشکلات کشور در حزه اقتصادی است و از 10 سال پیش اولویت اول تمامی سیاستگذاری ها و برنامه ها را اقتصاد قرار دادیم.
وی با بیان اینکه مسایل ارزی کشوری سیلی محکمی تو گوش ما زد ، ادامه داد: بدنبال خروج امریکا از برجام و بالا رفتن قیمت ارز متوجه شدیم که تاکنون در مدیریت منابع ومصارف کشور چگونه عمل کردیم.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: بی کفایتی مدیریتی در طی این سالها در حوزه مدیریت منابع و مصارف کشور سبب شده که در این سالها با مشکلات عدیده اقتصادی مواجه شویم.
وی تصریح کرد: از آنجایی که رونق تولید فقط بحث صنعت نیست، این موضوع در 10 بخش صنعت، معدن، نفت و پتروشیمی، برق، کشاورزی و صنایع تبدیلی، توسعه روستایی، مسکن، فناوری اطلاعات و خدمات گردشگری و جهانگردی به همراه ارائه راهکارهای آن در دولت، در بخش خصوصی و مجلس مورد بررسی قرار گرفت.
فولادگر ادامه داد: در این خصوص عموماً قانون‌های مورد نیاز وجود دارد و در این راهکارها به ندرت به قانون‌گذاری جدید یا اصلاح قانون نیاز داریم بلکه بیشتر بحث نظارتی است، بنابراین دولت، مجلس و قوه قضاییه باید بر نظارت بر دستگاه‌های مجری تعیین‌شده ورود پیدا کنند.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: موضوعات چالش تولید تقریباً در 7 بخش دسته‌بندی می‌شود که مهم‌ترین آن مسأله حوزه مالی و سایه سنگین اقتصاد است، این هفت بخش شامل حوزه مالی، نظام جامع مالیاتی، نظام بیمه‌ای، بخش تجاری، مسائل ارزی، حوزه بهبود فضای کسب و کار و فناوری است.
وی با اشاره به روند قانون رفع موانع تولید، گفت: این قانون در چهار سال گذشته به مرحله اجرا رسیده و در حوزه‌های مختلف بررسی شده است و گزارش‌ها نشان می‌دهد بسیاری از دستگاه‌های اجرایی اقدامات لازم را در این خصوص اجرا کرده‌اند، در بخشی از این قانون پیش بینی شده تا دولت به مطالبات و بدهی‌های خود به بخش خصوصی رسیدگی کندچراکه ساماندهی بخش‌های خصوصی می‌تواند یاری دهنده رونق تولید باشد.
فولادگر فضای کسب و کار را یکی از چالش‌های مهم رونق تولید دانست و با شرح اقدامات انجام شده در این خصوص، گفت: در کمسیون ویژه حمایت از تولید ملی پایشی تحت عنوان آمار کسب و کار و کمبود‌های آن ایجاد شده که هر سه ماه یک‌بار در مجلس و اتاق‌های بازرگانی ارائه می‌شود، طبق این پایش‌ها از ابتدای سال 97 تا ابتدای سال جاری غیرقابل پیش‌بینی بودن قیمت‌ها، بی‌ثباتی قوانین و بروکراسی‌های اداری در روند کسب و کار موانع مهمی بوده‌اند.  
رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی در مجلس، تأکید کرد: همیشه بر این باور بوده‌ایم که مبارزه با فساد، امنیت سرمایه‌گذاران را به خطر می‌اندازد، اما این‌گونه نیست و در این راه مجلس از رویکرد‌های قوه قضاییه استقبال می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار