مدیرکل پزشکی قانونی گلستان گفت که تشخیص هویت اجساد کشته شدگان سانحه رانندگی صبح شنبه در محور اینچه برون - گنبد به سبب سوختگی شدید فقط از طریق نمونه برداری دندان ممکن است.
کد خبر: ۷۸۲۰۱۳
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸ 22 September 2019

دکتر حسین‌ زارعی شنبه شب در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این سانحه فجیع و خونین تاکنون در مجموع ۱۵ کشته برجای گذاشته است که فقط هویت سه نفر آنها شناسایی شده و با صدور جواز دفن‌ اجسادشان آماده تحویل به اولیای دم است.

وی ادامه داد: شدت و عمق سوختگی بقیه متوفیان به حدی بالاست که امکان آزمایش دی ان ای از طریق عضلات وجود ندارد و تنها راه تشخیص هویت نمونه برداری از دندان است.
مدیر کل پزشکی قانونی گلستان با یادآوری اینکه انجام دی ان ای از دندان کاری سخت است، گفت: تنها سه مرکز از ۱۰ مرکز تشخیص هویت کشور این کار را انجام می دهند بنابراین نمونه های گرفته شده به مشهد یا شیراز ارسال می شود.
زارعی افزود: این امکان وجود دارد متوفیان با شماره گذاری دفن شده تا پس از دریافت جواب آزمایش پزشکی قانونی، اجساد دفن شده شناسایی و ثبت نام شود.

در همین پیوند رییس مرکز فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت که از ۱۸ مصدوم بستری شده این سانحه در بیمارستان های گنبدکاووس یک نفر ترخیص و یک نفر به بیمارستان سوانح سوختگی گرگان منتقل شده است.
محمدجواد مقسمی اظهار کرد: از آنجا که حال عمومی بقیه مصدومین به ثبات لازم رسیده ؛ امکان افزایش فوت شدگان ضعیف است.

صبح شنبه برخورد تریلی حمل سیمان با یک دستگاه مینی بوس در جاده گنبدکاووس - اینچه برون منجر به آتش سوزی شد.

سرنشینان مینی بوس عموما خانم و بچه از اهالی روستای قره داشلی شهرستان مرزی مراوه‌تپه بودند که به مقصد شهرستان علی‌آبادکتول از مسیر گنبدکاووس در حرکت بودند.

هرچند علت اصلی سانحه خواب آلودگی راننده تریلر اعلام شده اما جاده گنبد - اینچه برون باوجود ترانزیتی بودن فاقد کیفیت بوده و عرض کمی دارد. 

منبع: ايرنا
برچسب ها: حوادث
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار