فرماندار شهرستان شمیرانات تأکید کرد: اگر زندگی جوانان ما با شعر بزرگان آمیخته شود نشاط و انگیزه جایگزین غم‌های نهادینه آنها و در نهایت خانواده‌ها می شود.
کد خبر: ۷۸۲۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳ 23 September 2019

فرماندار شمیرانات: جوانان با بهره‌گیری از شعر و ادب باانگیزه شوند

به گزارش تابناک تهران، سیاوش شهریور روز یکشنبه در نشست با رؤسای انجمن های فرهنگی و هنری شهرستان شمیرانات اظهار داشت: خردمندی، خداپرستی و مقاومت شاخص های اساسی قوم ایرانی است و اسطوره های ایرانی عمدتاً پهلوانانی ممتاز در فکر، نظر، انسانیت، جوانمردی و خردمندی بودند.

وی افزود: ما هیچگاه در تاریخ دست چپاول به سرزمین های دیگر نداشتیم و همواره تنها از خاک و عزت خود دفاع کرده ایم.

این مقام مسئول تصریح کرد: باید تلاش کنیم مهربانی، مدارا، گفت و گو، اخلاق و وحدت را در جامعه احیا کنیم که در این روزهای دشوار بیش از هر زمان به آنها نیازمندیم.

فرماندار شمیرانات گفت: وظیفهٔ مسئولان، پیشکسوتان و بزرگترهای جامعه است تا اهمیت مهربانی، عشق و تعامل با یکدیگر را به جوانان گوشزد کنند.

وی ضمن بیان اینکه هر اتفاقی در سرزمین ما پیوست فرهنگی دارد گفت: در راستای احیای فرهنگ در این شهرستان طرح رستوران های دوستدار کتاب را اجرا خواهیم کرد تا علاوه بر نامگذاری آلاچیق ها به نام نویسندگان و شعرا و فرهیختگان، کتاب های مختلف را در معرض دید عموم قرار دهیم تا تمایل شهروندان به مطالعه را افزایش دهیم.

به گزارش ایرنا، انتقال ساختمان اداری فرهنگ و ارشاد اسلامی شمیرانات از دهکده المپیک به حوزه استحفاظی شهرستان، حضور و مشورت در جلسات تصمیم گیری نمایندگان اجرایی شهری و روستایی، تامین مکان مناسب برای انجمن های مختلف اعم از انجمن شعر از مطالبات هنرمندان شهرستان در این نشست بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار